dag 13 - van Kangaroo Island naar Adelaide

28 oktober 2017 - Adelaide, Australië

We staan bijtijds op om op tijd deze heerlijke villa te verlaten om de boot naar het vaste land te halen. Jammer om deze prachtige plek achter ons te laten. We hebben het er heerlijk gehad.

We zijn lekker op tijd bij de ferry terminal en daar hebben we wifi dus eindelijk kunnen we weer wat verslagen en foto's plaatsen. De overtocht verloopt voorspoedig. In Normanville stoppen we voor een overheerlijke lunch bij een gezellige diner. We eten hamburgers met hele lekkere patat. De muren zijn versierd met nostalgische borden. Ik vind deze wel wat voor jou Maaike: Today's menu: take it or leave it. Haha!

In de supermarkt naast de diner lijkt het wel winter zo koud is het er. We proberen iets voor het ontbijt voor zondag te scoren maar door de kou kunnen we gewoon niet meer helder nadenken! Buiten warmen we gelukkig snel door. Nu is het nog maar een uurtje rijden naar ons hotel in Adelaide. Wat een contrast met een B&B. Dat blijft toch altijd even slikken. Meteen moet je je legitimeren, je credit card laten zien en wordt er een borg gereserveerd. In de kamer is een wasmachine. Daar maken we gelijk gebruik van (maar waarom is er geen droogrek!). De wasmachine kan ook drogen. Alleen krijg je tijdens het drogen de deur niet open. 's Avonds gaan we naar Jetty Road om te eten. De bediening heeft zich in Halloween outfits gestoken. En het eten is werkelijk voortreffelijk. Ik neem een salade en Eric natuurlijk een bord vol vlees. Ruimte voor een toetje hebben we niet meer.

Morgenochtend staan we vroeg op om naar het vliegveld te gaan.