dag 14 - van Adelaide naar Alice Springs

29 oktober 2017 - Alice Springs, Australië

We zijn vroeg opgestaan zodat we voldoende tijd hebben om de gewassen kleding in de koffers te stoppen en zo compact mogelijk naar de auto kunnen gaan. We checken uit en gaan op weg naar het vliegveld waar we de auto inleveren. Bij de tassencontrole raken we het slotje van ons koffertje kwijt. We kopen gelijk een nieuwe en ook een handige waslijn waar je geen knijpers voor nodig hebt! De verkoopster vraagt waar we heen gaan en vertelt ons dat het bloedheet is in Alice Springs. En dat de hitte niet het ergste is. Maar de hitte in combinatie met de hoge luchtvochtigheid is vreselijk. Ook schijnen er hordes vliegen op je gezicht te komen. Hm, heerlijk vooruitzicht, not. Ik ga er maar vanuit dat het achteraf een hele mooie herinnering is. Want dat zegt ook iedereen: het is er schitterend. We gaan het zien. (En hopelijk zonder enge beesten bij onze slaapplaats.)

Op het vliegveld hebben we gelukkig wifi dus toch weer even tijd om onze verslagen bij te werken.

De vlucht naar Alice Springs verloopt goed. Het zicht is helder en bij aankomst gaat de klok weer een uur terug. We lopen nu 8,5 uur voor op Nederland.

Op het vliegveld van Alice Springs boeken we gelijk een shuttle bus naar ons hotel voor zowel de heen- als de terugreis. Onze chauffeur heeft echt plezier in zijn werk maar niet heus haha. Tot nu toe valt het weer ons mee. Het is weliswaar bloedheet maar het is een droge warmte. Op het vliegveld staat flink wat wind en het voelt als een hete föhn. Vliegen hebben we nog niet gezien (gelukkig). Maar dat blijft vast niet zo. Op de lijst met mee te brengen spullen staat niet voor niets insect repellent...

Eenmaal in het hotel zoeken we uit welke spullen we mee moeten/willen nemen tijdens het kampeeravontuur.

Morgen worden we al vroeg opgehaald bij het hotel: 6 uur in de ochtend. Ik vind het spannend maar het gaat vast heel mooi en indrukwekkend worden.

1. Rob en Gerda:
    29 oktober 2017
    We zullen t/m donderdagavond duimen voor een źiekte-epidemie onder de vliegen en een Nederlandsachtige invloed op het weer. Veel liefs van Gerda en Robbie
  2. Maaike:
    29 oktober 2017
    Dat het zo kan verschillen qua temperatuur in een land! Ik ga ervan uit dat al het moois opweegt tegen die insecten... dat moet haast toch wel. Goed bord trouwens!!! En fijn dat we toch nog twee verslagen kregen!
    We denken extra aan jullie de komende week! xxx
  3. Susan:
    29 oktober 2017
    Die verkoopster is waarschijnlijk zelf nooit in Alice Springs geweest en van horen zeggen.............!
    Het wordt vast alleen maar spannend en prachtig! Genieten! Eric met bord vol vlees, ook Kangoeroe?
    Ik kijk met spanning uit naar het volgende verslag over het vervolg van deze reis in reis en veel liefs XX
  4. Carina:
    29 oktober 2017
    Wat fijn om nog twee verslagen van jullie te kunnen lezen.
    Ik ben benieuwd hoe het jullie de komende dagen gaat bevallen. Wat een avontuur!
    Heel veel plezier en we kijken uit naar jullie verslagen met belevenissen van de komende dagen.
  5. A.h. Bieshaar:
    29 oktober 2017
    Hallo Down Under!! Oh wat ontzettend leuk spannend allemaal!Ben heel benieuwd naar het kamperen.En ja...de vliegen....als ze er zijn dan zijn ze er en kun je er toch niets aan doen!Dus laat ze niks verpesten hoor!Goed smeren en evt.een vliegenkap op je hoofd. (Ha,ha,kalmte kan je redden)Heel veel plezier!Gr. Van ons