dag 19 - Cairns Skyrail

3 november 2017 - Cairns, Australië

Als ik opsta en ons balkon op stap voel ik gelijk al de vochtige warmte van hier. En bij het bad zie ik twee gekko's! Enig zijn ze. Nu het buiten licht is, zien we eindelijk waar we gisteravond terecht zijn gekomen. Het doet tropisch aan. Vanaf het balkon zien we het strand.

We ontbijten beneden in het restaurant van het resort. Na het ontbijt lopen we richting strand en zien we een first aid paal met een fles azijn. Dat is voor als je onverhoopt door iets bent gestoken in het water. Een klein deel van het water is afgezet met netten. Binnen die netten kun je zwemmen. Er staan waarschuwingsborden dat er zoutwaterkrokodillen in het water kunnen zitten en marine stingers. Allebei soorten die we liever niet tegen komen. We besluiten dat we vandaag naar de Skyrail van Cairns gaan. Met een kabelbaan kun je over het tropisch regenwoud. We nemen een uitgebreide toer met toegang tot de drie kleine dierenparken bovenaan de kabelbaan en een terugtocht in een bakje met glazen bodem.

De tocht naar boven is echt geweldig! We hebben heel mooi uitzicht over het regenwoud. We zien vogels vliegen en vlinders fladderen. We gaan over een kronkelweg met auto's, over een rivier. Komen langs een waterval. Op het eerste station moeten we uitstappen omdat de gondel niet verder gaat en we over moeten stappen op een volgende baan. Maar eerst lopen we hier nog wat rond over een board walk. We zien hele mooie bomen. Onder andere de kauri bomen zoals we die ook niet Nieuw-Zeeland hebben gezien. Ook zien we hertshoorns, groeiend op hoge bomen. En een andere bezoeker wijst ons op een slang. Een mooie zwarte. Geen idee wat voor soort het is.We blijven sowieso uit zijn/haar buurt.

Bij de tweede stop zien we een waterval. En bij de laatste stop kunnen we naar de drie dierentuinen: Kuranda Koala Gardens, Birdworld en Butterfly sanctuary. Maar omdat het inmiddels etenstijd is, gaan we eerst ergens lunchen. In de koala gardens kun je op de foto met een koala. Misschien heel zielig maar ik wil dit toch wel eigenlijk...

Daarna gaan we gelijk door naar het vogelparkje. Er wordt gewaarschuwd dat de vogels gek zijn op glimmende dingen en dat je dus beter je oorbellen uit kunt doen of bedekken. Eric heeft niets in of om maar zodra hij binnen is heeft hij twee vogels op zijn schouders. Een kleine die lekker rustig zit en een grote die steeds aan zijn oor zit en het hele rondje door het park wel wil blijven zitten.

Bij de vlinders word ik juist opgezocht. Een aantal vlinders gaat op m'n hoedje zitten. Om ons heen vliegen grote en kleinere kleurige vlinders.

Terug naar beneden in de gondel hebben we nu dus een glazen bodem. Leuk gezicht. Bij elkaar zijn we zo'n 45 minuten onderweg.

Beneden vinden we het wel tijd om te gaan eten. In het resort hadden we al een restaurant gezien dat ons leuk lijkt: Outback Jack's bar & grill. Eerst een parkeerplek zoeken. We snappen alleen nog steeds niets van de parkeerborden. Ik stap uit om het aan iemand te vragen. Als ik het portier van de auto open doe hoor ik een hoop gekrijs van dieren. Blijkt dat de bomen waaronder we geparkeerd hebben vol hangen met flying foxes! Wat een kabaal (en wat een vreselijke lucht...). De vrouw aan wie ik uitleg over de borden vraag weet het ook allemaal niet precies maar ze gaf in elk geval als tip om de auto niet onder de bomen te zetten... Of je moet een ondergescheten auto wel zien zitten. Eric vraagt het voor de zekerheid nog even aan een wegwerker en die helpt ons. Als er 3P staat, mag je 3 uur parkeren. Staat er 'ticket' onder, moet je een kaartje kopen. Anders is het gratis. Parkeerschijven zien we niet dus kennelijk is hier iedereen zo braaf om daar zelf op te letten?

Het eten is lekker en we staan al snel weer buiten. Terug naar het resort en vragen of we ons ontbijt morgen eerder kunnen krijgen vanwege de snorkeltoer die we gaan doen. Vanavond brengen ze ons ontbijtboxjes op de kamer. Dan hebben we in elk geval iets.

Morgen worden we om 6:50 uur bij het resort opgehaald.

1. Lisette:
    3 november 2017
    Simone, ik snap je helemaal. Op de foto met een koala is toch te leuk! Heerlijke dag hadden jullie weer. Geniet nog maar even van de warmte... hier wordt het zondag maar 10 graden
  2. Rob en Gerda:
    3 november 2017
    Zo'n foto heeft een plus- en een minpunt. Minpunt is dat je dat beest weer moet teruggeven! Die zou meteen in mijn rugzak gaan!
  3. Rob en Gerda:
    3 november 2017
    Verstandig om niet met die zwarte slang op de foto te gaan. Op internet wordt dat althans sterk afgeraden. Maar wel prettig is dat ze tegen alle slangenbeten één antigif hebben dat goed werkt.
  4. Susan:
    3 november 2017
    Oh wat verschrikkelijk leuk. Gekko's/Koala's/Vlinders/Vogels/Slangen heerlijk zoveel dieren die ook niet schuw zijn. Kabelbaan/Dierentuinen/Snorkelen ook zoveel verschillende belevenissen, fantastisch
    Prachtige foto van jou Simone met die Koala, die wil ik wel in een lijstje.
  5. Monique Ravoo:
    3 november 2017
    Oh geweldig een koala op je arm. Hoe gaaf is dat! Die foto van die slang had voor mij niet gehoeven overigens.
    Zo geweldig om steeds jullie verhalen te lezen en jullie avonturen mee te beleven. Die gekko is ook zo leuk.
    En morgen dus je nieuwe snorkelmasker uitproberen. Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan zien onder water!
  6. Carina:
    3 november 2017
    De koala is inderdaad schattig, maar op slangen heb ik het helemaal niet, hoe mooi ze misschien ook zijn.
    Voor morgen staat er dus een snorkeltoer op het programma. Dat lijkt me ook waanzinnig! De wereld onder water kan heel indrukwekkend zijn. Ik ben benieuwd hoe jullie dat gaan vinden en wat jullie allemaal te zien krijgen.
    Het is weer heerlijk om jullie verslag te lezen. Dat je daar ‘s avonds nog puf voor hebt na een lange dag en het opdoen van zoveel indrukken! Voor ons iets om naar uit te zien en voor jullie natuurlijk een mooie herinnering. Nu heb je alles nog vers in je geheugen.

Tot morgen dan maar weer en heel veel plezier tijdens het snorkelen.
  7. A.h. Bieshaar:
    3 november 2017
    Hallo Down Under!! Nou,toch is het rond om Amsterdam ook best mooi hoor!Als ik alles weer zo lees....nou,hier is het net zo iets als jullie beschrijving. Nou ja....bijna dan. Ooooh,wat een zalig verhaal weer!Geweldig. Wat een belevenissen!Gr. Van ons.
  8. Maaike:
    4 november 2017
    Ik vind hem helemaal geweldig met die koala! Jullie staan er alle drie zo lief op!!!

liefs
    Maaike