dag 26 - van Mission Beach naar Magnetic Island

10 november 2017 - Magnetic Island, Australië

Gisteravond waren we gelukkig al terug in het hotel toen er een behoorlijke tropische bui over Mission Beach heen trok! Veel wind en heel veel regen.

We ontbijten in het hotel en kijken nog even naar de plek waar Eric vanaf de eerste verdieping in het zwembad sprong. Het zal er vanaf het restaurant ook apart uit gezien hebben. Eric schat in dat hij het vanaf 2 hoog ook nog had gedaan. Daarboven niet. Zo diep was het zwembadje nou ook weer niet.

Het is zo'n drie uur rijden van Mission Beach naar de ferry terminal in Townsville. Onderweg rijden we langs rietsuiker- en bananenplantages. Als we later tussen de bomen doorrijden zien we wildoversteekplaatsen. Deze verbinden de boomtoppen met een soort horizontale touwladders. We vragen ons af of dieren die echt gebruiken maar gezien het aantal bruggen nemen we aan van wel.

Uiteraard zijn we weer veel te vroeg bij de ferry terminal. En dat terwijl we een paar keer verkeerd rijden. Meestal in de steden. De eerdere boot is helaas al volgeboekt dus we kunnen niet al eerder naar Magnetic Island. En we moeten bijna twee uur wachten terwijl hier stoelen staan die je je ergste vijand nog niet aan mag bieden. Alleen een zeer onderuitgezakte houding is langer dan vijf minuten uit te houden. Als de boot weer terug komt, gaan we vast de auto in. Wat een verschil met het aan boord gaan op de boot naar Kangaroo Island! Daarop pasten de auto's als puzzelstukken op de boot in elkaar! Hier zitten hele gaten en een camper die later aan komt kan daardoor niet mee.

De wind is aangetrokken dus het wordt een ruig tochtje, van ongeveer 35 minuten. Maar het is gelukkig goed te doen. Als we bijna bij het eiland zijn, gaan we vast naar beneden om in de auto te stappen. We staan vooraan en weten alleen dat ons hotel dicht bij de ferry terminal is. Bij het inchecken moet ik van alles ondertekenen waardoor ik een indruk krijg van wat hier kennelijk wel eens is voorgevallen: feestjes op kamers, tot diep in de nacht in het zwembad bivakkeren enz. Vanaf ons balkon hebben we uitzicht op de haven. Er liggen mooie zeilschepen, catamarans en motorboten.

We zoeken op internet naar een smakelijk restaurant en op 10 minuten rijden zit een tent met goede recensies. Het ziet er leuk uit en vanaf het terras hebben we uitzicht op het strand. We zitten amper of Eric wordt door een grote vlieg in z'n been gestoken. De serveerster zegt dat die na de regen van gisteren ineens met z'n allen tevoorschijn zijn gekomen. Ze doen denken aan paardenvliegen. We vragen of we beter binnen kunnen zitten maar helaas: they're everywhere. Als we op den duur meer om ons heen zitten te slaan (en per ongeluk zelfs elkaar slaan) dan van ons lekkere garlic bread kunnen eten besluiten we toch binnen te gaan zitten. Misschien dat de ventilator het lastiger voor die beesten maakt om te landen. We eten allebei een heerlijke T-bone (ik groei dicht hier) en dan blijkt dat de vliegen netjes hebben gewacht tot we klaar zijn met eten. Best handig dat je hier je eten bij het bestellen al betaalt. We kunnen dus gelijk weg en terug naar het hotel.

Het is maar een kort ritje over het eiland maar wat een bijzonder landschap! We hopen morgen wat mooie wandelingen hier te maken. Hopelijk zonder die vliegen.

1. Maaike:
    10 november 2017
    Weer nieuwe dieren ontmoet dus! En gelukkig mochten jullie dus toch met de auto naar Magnetic Island? Inderdaad handig om alvast het uitzicht vanaf het balkon te checken, dat wordt dus de volgende keer een sprong richting haven?! Dare devils.
    liefs
    Maaike
  2. Susan:
    10 november 2017
    Eric heeft die vlieg voor straf toch wel platgeslagen? En Simone je krijgt een zeemansmaag, als je 35 minuten op een ruige zee, goed te doen vond! Ben reuze benieuwd wat er op Magnetic Island te beleven valt, houd maar vast droge kleding/schoenen voor Eric bij de hand:)
    Liefs mam
  3. Rob en Gerda:
    10 november 2017
    Mmm. best veel fauna, te land, ter zee en in de lucht ... Kijken jullie door deze vakantie nu anders naar de dieren die (nog) niet op jullie bord liggen?
  4. A.h. Bieshaar:
    10 november 2017
    Hallo Down Under!!Wat een heerlijk verhaal weer!Gek hè,maar die vliegen wennen niet.Door al jullie verhalen hebben wij zo een zin in vakantie.Heerlijk om alles zo weer mee te maken!Geniet ervan hoor jongens!!