dag 4 - Sydney

19 oktober 2017 - Sydney, Australië

We beginnen de dag weer met een heerlijk ontbijtje in de stad. Daarna lopen we door naar Harbour Bridge want het lijkt ons leuk om er overheen te lopen. Het uitzicht vanaf de brug is fenomenaal! We zien van dichtbij een groepje mensen omhoog gaan om over de boog van de brug te lopen (gezekerd en wel). Niks voor ons. Het gewone voetpad is al hoog zat voor ons.

Aan de overkant van het water is het een stuk rustiger qua verkeer. Bij een klein postkantoor kopen we alvast een telefoonkaartje voor als we morgen de auto op gaan halen. Mochten we pech krijgen is het handig om te kunnen bellen en ook moeten we wat excursies vooraf telefonisch bevestigen.

Langs het water is een jongen wasgoed over een reling aan het hangen. We raken aan de praat en hij blijkt uit Duitsland te komen. Met zijn vriendin is hij inmiddels zeven maanden in Australië. Zo nu en dan heeft hij een baantje. Morgen is zijn eerste werkdag weer want hij heeft nog maar 50 dollar. De salarissen zijn hier goed zegt hij, maar het prijsniveau ligt ook hoog.

Vlak voor we weer bij de trap zijn om de brug weer op te gaan, zien we een ijswinkel. Perfect met dit hete weer. In de zon uit de wind is het echt heel warm. En in de schaduw in de wind is het best fris.

Bij een kleine supermarkt kopen we wat eten en drinken voor tussen de middag in de botanical garden. We zien veel verschillende vogels. Veel ibissen die over het gras tussen de mensen door lopen. Maar ook een kaketoe en een grote ijsvogel: de kookaburra. We hopen dat hij gaat 'lachen' maar helaas. Misschien een volgende keer.

Morgenochtend vliegen we door naar Melbourne waar we de huurauto ophalen.