19 juni - Moab

19 juni 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Gisteren hebben we niet alles wat we wilden zien bekeken in Arches National Park. Om de drukte voor te zijn gaan we voor het ontbijt eerst naar het park. We willen graag de Windows zien en de Double Arch. De rij voor het entree hokje is daadwerkelijk korter dan gisteren dus we zijn snel binnen. Het is nog even rijden naar het parkeerterrein voor de Double Arch Trail maar op het parkeerterrein voor de Windows Section is nog een plekje vrij. Het is een korte wandeling en de eerste Arch die we zien is Turret Arch die echt heel mooi in het ochtendlicht staat. Mensen lopen onder de boog door en dat laat goed zien hoe groot het is. De wandeling gaat verder naar The Windows, North en South. Ook deze zien er erg mooi uit. Terug naar het parkeerterrein en kijken of er een wandelroute is naar de Double Arch Trail. Die is er dus dat scheelt weer een parkeerplek zoeken. Double Arch is schitterend! Heel hoog en een indrukwekkend geluid. Als mensen onder de boog aan het praten zijn klinkt het alsof je in een kerk staat. Heel apart.

Omdat we ook nog naar het Island in the Sky district in Canyonlands National Park willen, blijven we niet langer hangen en verlaten Arches National Park weer om te ontbijten bij Moab Diner. We zitten gezellig samen in een booth. Voor de verandering nemen we nu eens yoghurt met granola en een beetje fruit (maar als extra bestellen we natuurlijk nog over medium eggs. Lekker! En dan op naar Canyonlands. Het is een lange rit naar het Visitor Center maar daar halen we natuurlijk wel weer even een stempel voor in het paspoort. In het krantje kijken we of we een wandeling zien die we willen doen. Murphy overlook lijkt ons wel wat. Er is gelukkig parkeerplek. De wandeling is 2,9 km heen. Maar, wat een vreselijk saaie wandeling! Totaal geen verrassingen. En het begint ook nog eens bloedheet te worden. We lopen snel door naar het eindpunt, het uitzicht is wel erg mooi maar om daarvoor nou vijf kwartier door de hitte te sjokken... Op de terugweg zien we als hoogtepunt nog een hagedis die een dikke vlieg heeft gevangen. Dat hadden we nog niet gezien. Maar verder is het vooral flink doorstappen om zo snel mogelijk weer in de airco van de auto te kunnen.

Omdat Grand view point erg veelbelovend klinkt rijden we daar nog naartoe. En het is inderdaad erg mooi! Wat een apart landschap zo ver beneden ons.

Terug naar het hotel halen we eerst weer lekker softijs. Het diner nuttigen we dit keer bij Blu Pig. We zijn aan de vroege kant waardoor we de live band alleen even in horen spelen. Het klinkt geweldig! Blues muziek.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maaike:
    20 juni 2019
    Schitterende foto's weer! Dat eten klinkt ook heerlijk :-)
    liefs
    Maaike
  2. Patrick:
    20 juni 2019
    Ook fotos van het eten aub 😊
  3. Lisa Franken:
    20 juni 2019
    Wat een prachtige omgeving weer! En wat een prachtige foto's!📸
  4. Carina:
    20 juni 2019
    Ook hier was het gisteren en eergisteren bloedheet. De onweer en buien hebben ons omzeild. Ondanks jullie saaie wandeling zien de foto’s er weer schitterend uit. Wat een schitterend landschap!
  5. Susan:
    20 juni 2019
    Het wordt tijd dat jullie verder reizen, jullie worden een beetje overvoerd door prachtige rotsen en uitzichten daar:-) en over voer, daar genieten jullie wel van hé, net als die hagedis! Fijne reis naar Utah en veel liefs, mam
  6. Susan:
    20 juni 2019
    Fijne reis naar Torrey bedoelde ik, jullie blijven nog in Utah.
  7. Tom en Shirley:
    20 juni 2019
    Wat een vakantie zeg!!!Wat een indrukken allemaal! En dan al dat lopen en wandelen.Jeetje knap zeg!!En dat met die temperaturen daar!Nou,eet maar lekker hoor!Jullie lopen het er zo weer af!En die foto's weer zeg....Is net iets anders dan de Veluwe hè!!Heel mooi!Geniet maar lekker hoor want de tijd gaat best wel snel!Doeg!!