7 juni - Los Angeles

7 juni 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Als we opstaan hebben we nog geen flauw idee van wat we vandaag eens zullen gaan doen. We willen natuurlijk graag de Walk of Fame zien en de Hollywood letters. Maar hoe komen we daar. En waar zullen we eens gaan ontbijten vandaag.

We besluiten het ontbijtbuffet van het hotel uit te proberen en dat is prima. Daarna gaan we door naar de receptie om te vragen wat het dichtst bijzijnde metrostation is waar we een metro-pas voor een dag kunnen kopen. Dat is het metrostation bij Universal Studio's. We kunnen met de shuttle van het hotel of lopend. Dat is maar 15 minuten. Op internet hebben we gezien dat je de metrokaartjes op elk station van de oranje lijn kunt kopen. En dit is een station van de rode lijn. Maar inderdaad, hier kunnen we onze kaartjes kopen. Bij de vending machine vraagt een man met goudkleurige skates of we hulp nodig hebben en hij helpt ons door het menu heen. Erg aardig! Voor 9 dollar kunnen we de hele dag door de stad heen toeren!

Het plan is naar Hollywood/Western te gaan, de derde halte van waar we zijn. Daar vandaan kunnen we lopen naar Griffith Park met Griffith Observatory. Maar bij de tweede halte wordt omgeroepen dat hier de Walk of Fame is! Nou, dan hier maar vast uit stappen. Dan gaan we later wel verder naar Griffith Park.

Het metro station zelf ziet er al hartstikke leuk uit! Van die grote filmspoelen aan het plafond. En tegenover de uitgang gelijk een theater waar Phantom of the Opera draait. En gelijk de beroemde sterren in de straat. En natuurlijk mensen die ons een leuke toeristische trip aanbieden met een busje. Nee bedankt. We lopen wel. We komen in een enorme halloween winkel!! Echt niet normaal zo groot en zoveel verschillende kostuums. En allerlei bewegende items zoals twee enge clowntjes op een wip met een verschrikkelijk off-tone muziekje. En een zombie-achtig ding dat op de grond ligt waarvan de ogen licht beginnen te geven en het wezen ineens omhoog springt. Een enorme draak met vleugels. Een hele wand vol met de meest gruwelijke verwondingen die je zelf aan kunt brengen. Een sectie vol met pruiken, plakneuzen (zelfs een houten pinokkio neus). Bizar.

We lopen langs een mooie bioscoop en verderop is het druk op straat met een afzetting en veel mensen met camera's. Wat er precies aan de hand is weten we niet maar we zien wel de acteur die de stem van Gru uit Dispicable Me in heeft gesproken: Steve Carell. Toch leuk om in Hollywood ook nog een echte ster te zien!! We zien ook de ster van Donald Duck. Die moet natuurlijk ook op de foto. Via de overkant lopen we terug en gaan weer ondergronds richting de metro. Nu naar Griffith Park waar we verschillende eekhoorntjes zien. Eerst door een beetje nietszeggende straat richting Griffith Park. En eenmaal in het park nog best wel een aardige klim naar het Observatory. (@Ian: herken je het gebouw op de foto??? In welk spel komt dit gebouw voor?) Hier zijn ook verschillende films opgenomen. Zoals Charlie's Angels part 4. In het Observatory begint een film over de geschiedenis van dit bouwwerk. Erg interessant. De oprichter was de uit Wales afkomstige Griffith Griffith. Hij vond het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen door de telescoop konden kijken. En dat kan nu nog steeds.

We eten ijs en gaan terug naar beneden. We zouden natuurlijk nog verder kunnen gaan met de metro en ook over kunnen stappen maar we hebben gezien wat we wilden zien en gaan lekker terug naar het hotel. Vanavond eten we nog een keer bij Outback Steakhouse. Eric een heerlijke ribeye en ik neem blooming fried chicken met een zalige gepofte aardappel (met crème fraîche, bosuitjes, spekjes en kaas, heerlijk) en broccoli. De beste maaltijd tot nu toe wat mij betreft!

Morgen staat er een kort ritje op het programma: naar San Diego.

1. Roberto:
    8 juni 2019
    Wat een leuk verslag. Echt alsof we erbij zijn. Goed dat jullie daar zijn en niet in Amsterdam. Want dan zouden de volgers ook toeristenbelasting moeten betalen ...
    Veel liefs vanuit een nog wat nadruppelend Mokum van Gerda en Roppie
  2. Susan:
    8 juni 2019
    Prachtig metrostation, zou dat wanneer het in Amsterdam zou zijn er nog zo gaaf uitzien?
    Hoeveel van die sterren liggen er wel niet totaal? En dat eten hé, het klinkt al heerlijk als ik het lees!
    Hier alles goed, ik blaf, de poezen slapen en de mezen worden gevlogen door de storm. Fijne reis verder en liefs mam
  3. Carina:
    8 juni 2019
    Ik had het genoegen om 2 verslagen te lezen. Gisteren was ik vanwege een erg drukke dag niet aan de privémail toegekomen. Maar het is heerlijk om hiervoor te gaan zitten en jullie belevenissen te mogen volgen en de prachtige foto’s te bewonderen. Nog maar een weekje onderweg en al zoveel gezien. Lekker genieten van alles wat nog gaat komen. Goede reis voor morgen en heel veel plezier!
  4. Tom en Shirley:
    8 juni 2019
    Wat een mooie dag weer!!Geweldig om over al die sterren te lopen hè!En wat eenmooie foto's zeg.Wat een andere wereld daar.Lijkt wel of alles groter en ruimer is!Zalig!!Veel plezier maar weer!Gr.
  5. Maaike:
    Wat geweldig om daar te zijn! Echt superleuk!!! liefs Maaike
  6. Monique Ravoo:
    8 juni 2019
    Jullie hebben veel gezien vandaag. En wat leuk dat je dan ook een echte filmster hebt gezien.
    Wat was het rustig bij de Walk of Ga je zeg.