dag 12 - Kangaroo Island

27 oktober 2017 - Kangaroo Island, Australië

We worden wakker met uitzicht op de branding. In de keuken maken we ons ontbijtje klaar (muesli met yoghurt, zelfgebakken brood met jam, jus d’orange en koffie) en eten het buiten op. Er staat best een windje en sommige wolken zien er dreigend uit. We hebben bedacht om vandaag helemaal naar de andere kant van het eiland te rijden naar Flinders Chase NP. Hier zijn verschillende bezienswaardigheden. Eenmaal onderweg begint het al aardig op te warmen. Maar als we na twee uur rijden bij het national park zijn regent het. En eenmaal uitgestapt begint het zelfs te onweren! We gaan snel het informatie centrum in. Er wordt slecht weer verwacht langs de kust: wind met snelheden van 100 km/h. Daarom is maar een deel van het park te bekijken. De mooiste stukken (waar wij voor komen) zijn helaas afgesloten. We besluiten te keren om een bezoek te brengen aan Hanson Bay wildlife sanctuary. Hier doen we een self guided koala wandeling. Af en toe vallen er nog wat druppels maar dat geeft niet. We zien ontzettend veel koala’s en ook nog eens van heel dichtbij! Veel hebben een jong bij zich. Ook loopt er een koala (met jong) over de grond. Zo actief hebben we ze eerder nog niet gezien. En andere hangen voor oud vuil in de takken van de bomen. Het valt ons wel op dat ze blijkbaar erg veel jeuk hebben. Ze zitten continu te krabben. Beesies?

We rijden verder om zoek naar een plek om te lunchen. Volgens de navigatie zit er vlakbij een barretje. Eenmaal daar blijkt het vandaag gesloten te zijn. Dat treffen we wel vaker op de een of andere manier! Gelukkig is nog eens 20 km verder wel iets open. Terwijl we op onze bestelling wachten ziet Eric de eigenaresse achter een spin aan gaan. Een hele grote. Ik weet van niets en zit er met mijn rug naar toe. De spin doet niet veel meer want zijn leven eindigt onder haar schoen.

Na de lunch rijden we weer verder richting onze schitterende villa. Onderweg maken we nog 1 stop omdat we de driedaagse Outback excursie die maandag van start gaat nog telefonisch moeten herbevestigen. We krijgen flink wat vragen voor onze kiezen en ze vertelt ons wat we mee moeten nemen: waterflessen, anti-insecten-spray, zonnebrandcrème, hoeden. Ook zegt ze dat het voor ons Nederlanders wel wennen zal zijn, die bloedhitte. Slik… (ik hou helemaal niet van bloedhitte…).

Terug in de villa komt Steve enthousiast ons eten voor vanavond brengen. Hij zet gelijk de oven voor ons aan zodat we om half 6 kunnen eten van hun zelfgemaakte gerechten. Hij vindt het spijtig te horen dat we vandaag voor niets naar Flinders Chase NP zijn gereden. Gelukkig maakte het zien van de koala’s dat voor ons helemaal goed. We vertellen hem dat het eten van gisteravond ons heel goed heeft gesmaakt! Onze beste maaltijd sinds we in Australië zijn. Hij vraagt of we ook nog hebben gezwommen in de zee maar dat hebben we niet gedaan. Geef ons de spa op het balkon maar. Lekker warm. Als we vertellen waar we hierna nog naartoe gaan is hij erg enthousiast. Hij geeft ons een lunchtip voor als we morgen naar Adelaide rijden. En in Cairns kunnen we een leuke treintocht maken. Ik vraag nog even of de spinnen daar echt zo groot zijn. Zegt hij met een grote big smile: “yes they’re huge! They eat birds, haha.“ Zelf is hij een aantal keren in Cairns geweest en hij heeft ze helaas (nou vraag ik je!!) nooit gezien. Misschien hebben wij geluk, zegt hij nog. Vreselijk…

Vanavond eten we heerlijke lasagne, lamsbout, puree, salade en als nagerecht Apple crumble met ijs.

N.B. de komende week hebben we zeer beperkt Wifi. Zondag vliegen we van Adelaide naar Alice Springs. Maandag begint ons kampeeravontuur in de outback. Donderdag vliegen we van Alice Springs naar Cairns. Ik verwacht in Cairns weer online te komen.

1. Susan:
    28 oktober 2017
    Jammer van het national park maar daar hadden jullie misschien niet zoveel koala's gezien. En wat spannend straks die dagen in de outback! Ik denk elke dag aan jullie en kijk steeds of er al weer wat te lezen valt. Idee? Moestuinen weg Jacuzzi op balkon! Prettige vluchten weer, slaap lekker in of buiten de tent en veel liefs van mamxx
  2. Rob en Gerda:
    28 oktober 2017
    Fijn zeg, twee verslagen tegelijk! Maar de komende week vallen we dus in een gat!
    We zullen dan wel extra aan jullie denken.
    Heel veel liefs vanuit een rustig ontwakend Amsterdam van Gerda en Robbie
  3. Maaike:
    28 oktober 2017
    Kan een dag beter beginnen met maar liefst twee verslagen! Geweldige verslagen weer. En die villa ongelooflijk. Maar het leukste vind ik nog al die enthousiaste mensen daar, dat maakt jullie vakantie wel af denk ik. Ik hoop dat jullie geen 'geluk' hebben om die spinnen tegen te komen... Heel veel plezier volgende week en ik verheug mij op een lading verslagen daarna! xxx Maaike
  4. Rob en Gerda:
    28 oktober 2017
    Oh wat heerlijk om in zo'n jacuzzi te zitten!!! En die foto van jullie is ook zo leuk! En dat die schapen zo stinken!!! En van die wol breien wij truien!!! Veel liefs en fijne dagen! Ik ben erg benieuwd naar jullie vlg. verslag over jullie kampeeravontuur! Vast 'n prachtige sterrenhemel! xxx Gerda
  5. Lisette:
    28 oktober 2017
    Die villa klinkt super, wat een mooie plek. Jammer van de tocht naar het NP, maar die koala's zijn inderdaad een schattige goedmaker. Heel veel plezier in the outback!!
  6. Gilbert:
    28 oktober 2017
    Wat een genot! Twee reisverslagen, joepie! Ik miste ze al, maar begreep dat dat natuurlijk met de beperkte WiFi had te maken. Geweldig die villa met jacuzzi en wat een aardige mensen daar steeds die jullie ontvangen. Jammer dat het weer het een beetje verpestte maar die koala’s maakten een hoop goed! Prachtige foto’s ook weer! Veel plezier komende dagen in de outback en doe voorzichtig!
  7. Monique Ravoo:
    28 oktober 2017
    Heerlijk meteen 2 verhalen! Wat zien jullie toch geweldige dingen. Jammer dat het weer zo omsloeg dat jullie niet maar het National park konden.
    En wat een grapjas die Steve met zijn grote spinnen! Ik hoop dat Eric geluk heeft om ze wel te zien (want die vindt dat volgens mij geweldig) maar dat jij er dan gewoon weer met je rug naar toe zit en geen weet hebt!
    Veel succes met kamperen en daarna weer snel Wifi zodat wij ook weer kunnen meegenieten.
  8. A.h. Bieshaar:
    28 oktober 2017
    Hallo Down Under!Wat heerlijk om jullie verhalen weer te lezen!Fijn dat alles goed gaat.Ja die spinnen....vreselijk he!!Voordeel is dat je straks thuis onze kruisspin best wel aardig vinden!!Ha,ha!Zijn heel benieud naar jullie kampeerverhaal.Leuk!Jammer van het weer af en toe hè!Heel veel plezier in de Outback!!Doe voorzichtig en geniet!
  9. Carina:
    28 oktober 2017
    Wat een prachtige villa! Treffen jullie het even. Jammer van het weer in het National Park, maar fijn om te horen dat de koala’s zoveel goed hebben gemaakt.
    We wensen jullie een fijne vlucht en veel plezier in de outback!
    We wachten rustig af wanneer wij weer van jullie verslagen mogen genieten.