dag 24 - van Mareeba naar Mission Beach

8 november 2017 - Mission Beach, Australië

Ik ben al heel vroeg wakker en moet lachen als ik in de verte de lachende kookaburra's hoor. Wat een geweldig geluid is dat.

We beginnen vandaag eens rustig aan. Douchen in de buitenlucht. Eric ziet vanuit de douche een kangoeroe voorbij springen.

En dan ontbijten op het balkon. Omringd door heel veel vogeltjes! Kleine vinkjes, een Willy Wagtail (enig beest en zeer toepasselijke naam want hij staat maar met zijn staart te zwaaien), gele vogels en uiteindelijk drie emoes die wel erg dichtbij komen. We geven ze uiteraard niets maar het lijkt erop dat iemand anders dat wel heeft gedaan. Anders waren ze vast niet zo brutaal. Na het eten afwassen op balkon en naar de receptie om uit te checken en nog even mail te controleren over onze trip naar Magnetic Island. Helaas nog geen uitsluitsel. Als we morgenochtend nog niets gehoord hebben, bellen we met de lokale reisagent.

Onze eerste stop is het Australian Platypus Park in de hoop een vogelbekdier te spotten. Een ranger neemt ons mee naar het water waar ze zitten. Als we ze niet zien, hoeven we niet te betalen. En gelukkig zien we ze! Ze zijn kleiner dan we dachten. De ranger vertelt ondertussen heel veel over de platypus. Bijvoorbeeld hoe je de kans kunt vergroten een platypus te zien. In tegenstelling tot wat veel mensen denken moet je vooral blijven praten. Als je stil gaat staan kijken, lijkt dat voor hun op jagen en verbergen ze zich. Ze hebben best veel vijanden. Waaronder grote vogels. Daarom is het ook verboden om paraplu's mee te nemen. Een opengeklapte paraplu ziet r voor hun uit als een roofvogel. Verder zijn het natuurlijk heel bijzondere dieren. Het is een zoogdier met een snavel en ze leggen eieren! Net als de mierenegel. Die legt ook eieren maar draagt ze met zich mee.

Een volgende stop is bij de Milaa Milaa waterval en dan is het nog ongeveer een uur naar het hotel. Met uitzicht op de oceaan. Heel mooi!

1. Rob en Gerda:
    8 november 2017
    Een puur Hollandse reactie: moesten jullie nu ook minder betalen voor die vogelbektrip dan jullie verwachtten? :)
  2. Maaike:
    8 november 2017
    Ongelooflijk wie had gedacht dat jullie vanuit de douche kangoeroes zouden zien! Ik hoop dat jullie snel iets horen over Magnetic Island.
    Liefs
    Maaike
  3. Susan:
    8 november 2017
    Gelukkig kangoeroe's vanuit, ipv spinnen in de douche zien:)
    Fijne reis weer verder, liefs mam
  4. A.h. Bieshaar:
    8 november 2017
    Hallo Down Under!Ha,ha,en jij vroeg je nog af of je wel een kangoeroe zou zien in het wild.Nu staat Eric er naar te kijken van uit de douche!Geweldig toch.Heel veel plezier en geniet!
  5. Carina:
    8 november 2017
    Dat is wat je noemt nog eens een uitzicht, een kangoeroe voorbij zien springen terwijl je onder de douche staat!
    Wat een prachtige verhalen met schitterende avonturen mogen we weer lezen. Je hebt een heel mooie schrijfstijl.
    Terwijl jullie slapen in een warme tent, hebben wij hier de eerste nachtvorst gehad. Zowel maandag als dinsdagochtend was het gras en het dak van ons tuinhuisje wit! ‘s Ochtends op weg naar het werk werd 0 graden aangegeven.

Ongelooflijk hoeveel jullie zien en beleven! Veel plezier nog!