dag 30 - van Airlie Beach naar Rockhampton

14 november 2017 - Rockhampton, Australië

Volgens de routebeschrijving van de reisorganisatie wordt het vandaag een lange saaie rit. En inderdaad, het is saai, saai en nog eens saai. In een plaatsje waarvan we denken dat het voorlopig de laatste winkelmogelijkheid biedt kopen we sandwiches voor tussen de middag. En bij de drogist slaan we travacalm pillen in (ook een doosje voor jou Susan). Het saaiste stuk is een weg van 278 km alleen maar rechte weg. Wat het minder saai maakt zijn de borden langs de weg die aansporen tot het nemen van een pauze. Met teksten als: Rest or R.I.P. Of de tip om trivia te spelen om slaperigheid te voorkomen. Wat is de hoogste berg van Queensland? Op den duur zijn we zelf maar vragen gaan bedenken. Zowel voor de bestuurder als de bijrijder is het slaapverwekkend. Ongeveer halverwege dit saaie stuk gaan we naar een rest area. Het is heel ruim en goed verzorgd. Toiletten met stromend water. En ondanks dat er niemand bij zit met een schoteltje, oogt het hygiënisch. Onder afdakjes staan picknicktafels. Daar eten we onze broodjes op. Vanaf het toiletgebouw horen we een roffelend geluid. Dat blijkt een enorme regenbui te zijn op het golfplaten dak. Gelukkig valt het nagenoeg loodrecht naar beneden dus wij zitten prima onder het afdakje.

Een grijze vogel komt ook onder het afdakje zitten. Met z’n eigen lunch: een dikke groene rups. Gezellig zo met z’n drietjes. In het gras zitten wat kleine duifjes en in de bomen om ons heen fladdert ook van alles met allemaal verschillende kleuren.

De weg naar ons nieuwe adres staat niet helemaal goed in de navigatie maar we komen er evengoed. Bij het inchecken krijgen we gelijk een mand mee voor ons ontbijt morgenochtend. Het ziet er leuk en compleet uit. We rijden door naar onze zeer ruime bungalow. ’s Avonds eten we bij de pub in het dorp. Het smaakt ons weer goed. Terug rijden we even verkeerd. Het is hier ook zo donker als de zon onder is! Mensen rijden hier ook met groot licht tot er een tegenligger is.

Morgen wordt opnieuw een lange saaie rit.

N.B. Bij sommige verslagen heb ik pas achteraf foto's toegevoegd. Als je die wilt zien kun je ook direct naar de foto's gaan.

1. Susan:
    15 november 2017
    Houden jullie elkaar maar goed wakker en fijn dat je de pillen gevonden hebt. Nu (ik) nog een cruise:) Hoe was het in de Ierse Pub, zongen ze daar ook voor je Simone? Nog een fijne rest van je verjaardag (hier net begonnen) en morgen evengoed een prettige rit. Veel liefs, mam
  2. Rob en Gerda:
    15 november 2017
    Wel goed dat er borden staan om je 278 km wakker te houden. Die hebben we in Holland niet nodig, als je 6 km dezelfde weg moet aanhouden is dat al lang.
    En hebben jullie nog eten met elkaar uitgewisseld, toen jullie gezellig met z'n drieën aan de lunch zaten?
    Veel liefs vanuit een zeer grijs en licht vochtig Mokum van Gerda en Robbie
  3. Lisette:
    15 november 2017
    Van harte Simone! Geniet nog even van je verjaardag!
  4. Carina:
    15 november 2017
    Van harte gefeliciteerd Simone!
  5. Monique Ravoo:
    15 november 2017
    Wat een heerlijk verhaal weer.
    Geweldig die borden langs de weg.
    En wat een gezelligheid met die vogel haha.