dag 18 - van Alice Springs naar Cairns

2 november 2017 - Cairns, Australië

We kunnen een dagje uitslapen en hebben dan tot 15:15 uur voor we worden opgehaald door de shuttle bus die ons naar het vliegveld brengt.
Gisteren hebben we al een voucher gekocht om in het hotel te ontbijten. Het is erg rustig of komt dat doordat we best laat zijn? Het smaakt in elk geval erg goed!
Alice Springs vinden we niet echt een leuke plaats. We morren eindelijk ansichtkaarten, lezen wat een dan is de shuttle bus er al. Op het vliegveld is 1 eettentje en de keuken is vandaag 15 uur gesloten. Dat wordt dus een karig maaltje.

In het vliegtuig gaat de klok een half uur vooruit. We lopen nu 9 uur op jullie voor.
Op het vliegveld halen we de huurauto op en blijkt dat de vorige huurauto uit een goedkopere klasse was dan waar we voor betaald hebben. Ook wordt er moeilijk gedaan onder het meenemen van de auto naar Magnetic Island. Terwijl onze reisagent voor vertrek heeft aangegeven dat dat wel mag. Even achteraan mailen dus. Eenmaal buiten voelen we dat we in een heel ander klimaat terecht zijn gekomen. Het is 21 uur en broeierig klam warm.
We rijden voor het eerst in het donker hier en gelukkig doet de navigatie het goed. Straatnamen zijn echt niet te lezen nu. Het resort ziet er erg mooi uit! We worden naar onze kamer begeleid en komen eerst 'binnen' op ons grote balkon met een groot rond bad en een zitje. Ook de rest van de kamer ziet er mooi uit. Er zijn geen horren maar wel een klamboe. Wat ingewikkeld om daar in te komen haha. Eerst even mailen over het huurauto gebeuren en dan morgen op pad.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sylvia:
    2 november 2017
    heerlijk verhaal weer...ik zie jullie al zitten in dat bad hoe heerlijk is dat op je balkon!!
    dat wordt thuis in de visvijver om af te kicken woehahahah xxxx
  2. Lisette:
    2 november 2017
    Op naar weer een nieuw deel van Australië. Wat een afwisseling allemaal. Superleuk!
  3. Rob en Gerda:
    2 november 2017
    Goedemorgen lieve Moon en Eric!
    Terwijl het hier tegen tien uur in de avond is staat jullie wekker al haast op 7 uur in de ochtend.
    Vervelend die onduidelijkheid over de auto. En wel duidelijkheid over de te lichte klasse van de vorige?
    Sterkte met dat klamme weer en geniet van het moois!
    Bedankt voor de mooie foto's. Zijn die huisjes tenten?
    Veel liefs van Gerda en Robbie
  4. Susan:
    2 november 2017
    Echt zoals ik al zei, moestuintjes weg, Jacuzzi op het balkon thuis! Met betere auto ook geen moeite om steile hellingen op te komen dus fijn dat dit nu goed geregeld is. Klagen bij de reisorganisatie, geld terug, kunnen jullie nog een keer naar Australië:) Casey is weer gezond, Dixie nog niet helemaal.
    Wat was Magnetic Island ook weer? Doei veel liefs, mam
  5. A.h. Bieshaar:
    2 november 2017
    Hallo Down Under!!Soms zit het mee en soms zit het wat tegen.....Toch weer leuk om dit allemaal mee te maken hè!Die wisselende temperatuursverschillen en soms een heel ander jaargetij.Als wij zo alle verhalen op een rijtje zetten mogen jullie na de vakantie wel vakantie nemen om alles een beetje te laten landen!Wat maken jullie een hoop mee!Geweldig!Veel plezier,geniet en doe voorzichtig!!Gr. Van ons