dag 31 - van Rockhampton naar Hervey Bay

15 november 2017 - Hervey Bay, Australië

De dag begint met felicitaties en zelfs een stapeltje verjaardagskaarten! Wat leuk!

We bereiden ons ontbijtje met de ontbijtmand die we tijdens het inchecken kregen. Lekker hoor. En dan gaan we op pad. Het wordt weer een lange rit. Iets minder lang dan gisteren en wij vinden het ook een stuk minder saai dan gisteren. Er is meer afwisseling onderweg. Meer bochten, meer verkeer, meerdere wegwerkzaamheden. Ja, het is goed te doen. We houden elkaar wakker met leuke vragen zoals over waar we allemaal geweest zijn, waar we hebben geslapen en wat we hebben gegeten. Iedere keer komen dezelfde adressen als toppers uit de bus. The Sea Dragon Lodge op Kangaroo Island en Sunny Side Up.

Af en toe hebben we weer regen onderweg. En de temperatuur lijkt ook iets te zakken. Van 30 naar 27 graden.

Halverwege de middag komen we aan in Hervey Bay, een kustplaatsje waar vandaan je makkelijk naar Fraser Island kunt, wat wij morgen gaan doen.

We blijven nu twee nachten in een B&B en worden meteen hartelijk welkom geheten door Cheryl. Ze geeft ons een korte rondleiding en laat ons daarna in onze kamer. Eric gaat nog even op zoek naar haar om iets te vragen en dan komen ze samen al zingend met een verjaardagstaart terug de kamer in! Wat leuk!! Wat een verrassing. Ik moet natuurlijk een wens doen en de kaarsjes uitblazen. Ik krijg ook nog een kaart. De taart smaakt heerlijk!

Ze vraagt met welke touroperator we morgen naar Fraser Island gaan want zij wil altijd nog even navraag doen bij de operator of ze wel naar het juiste adres komen om ons op te halen. Geweldig wat een service. Als ze ziet met wie we gaan zegt ze gelijk: ah! They're the best! Mooi zo.

Als we willen reserveert ze een tafel bij een restaurant in de buurt. We vragen of dat voor morgen kan. Dan kunnen we vanavond naar een Ierse pub die iets verder lopen is (maar dat vinden we niet erg na al die uren stilzitten in de auto). En ik als jarige kan vanavond gratis eten! (Tja, we blijven natuurlijk wel Nederlanders hè.) Onderweg naar de pub komen we langs een tuin met grote kleurige spinnen. Echte spinnen hè. Levend. Met een lijf zo groot als een vingerkootje van een volwassen man en poten van zo'n 6 cm. Ja Eric, ze hebben mooie kleuren. Maar laten we vooral lekker doorlopen en wegwezen hier. Bij de pub hoef ik niet eens te bewijzen dat ik jarig ben. Zo anders dan thuis. Het eten smaakt heerlijk! Als we terug naar de B&B lopen is het al flink aan het schemeren. Ik zie iets groots en zwarts vliegen. Het lijkt een grote vogel (formaat flinke zeemeeuw) maar dan zien we dat het vleermuizen zijn. Echt gaaf om te zien! Ze vliegen veel rustiger dan de kleine exemplaren in Nederland.

Nu de tas inpakken voor morgen want we worden al vroeg opgehaald voor alweer een bijzonder dag!

1. Sylvia:
    15 november 2017
    wat een leuke taart!!! en wederom geweldige verhalen ik hou er zo van om dit allemaal te lezen.
    Kijk alweer uit naar jullie volgende avontuur nog heel veel plezier weer! xxxx
  2. Rob en Gerda:
    15 november 2017
    Oh nou zien we ook nog je verjaardagstaart! XXGerda

Lijkt mij leuk, als je de vleermuizen wat gemakkelijker kunt zien.

Veel liefs van de vader van de jarige! :)
  3. A.h. Bieshaar:
    15 november 2017
    Hallo Down Under!!Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Simone!Wat ontzettend leuk die taart en wat ontmoeten jullie allemaal een leuke mensen zeg!Wat is het toch anders dan hier hè.En het eten in de plaatselijke pubs...zo gezellig!Het zal anders zijn als je daar woont en werkt maar het leven lijkt daar zo een stuk relaxter dan hier hè!Heerlijk!Veel plezier maar weer!🎂🌹🌻🎉🎁
  4. Gilbert:
    15 november 2017
    Geweldig dat je je toch écht jarig kan voelen hè, wat een verrassing! Ik doe sinds kort een cursus mindfulness en nu moeten we prettige gebeurtenissen opschrijven die we meemaken gedurende de dag. Dingen waar je vrolijk/blij van wordt. En ik kan je vertellen dat de verhalen en foto’s van jullie belevenissen mij héél blij maken! Dus eigenlijk helpen jullie ook mee aan mijn herstelproces! ( lichtelijk overspannen/gestresst). Ik geniet er écht enorm van!!
  5. Susan:
    15 november 2017
    Ik heb jullie nu al een paar keer gefeliciteerd maar nu dan nogmaals, van Harte Gefeliciteerd en nog heeeeel veel goede, gezonde en reislustige jaren samen:)) Wat een leuke verrassing weer die taart hé.
    Goed dat het wat koeler wordt kunnen jullie vast wennen aan de Nederlandse temperatuur, elke dag 3 graden minder komt precies uit! Een tuin met van die grote spinnen? Zaten ze in hokken of los? Gadver! Veel plezier op Fraser Island en liefs van mam xxx
  6. Carina:
    15 november 2017
    Wat een leuke taart. Als je je nog niet jarig voelde, dan nu vast en zeker wel.
    Heel veel plezier morgen!