dag 33 - van Hervey Bay naar Noosa Heads

17 november 2017 - Noosa Heads, Australië

Vandaag doen we lekker rustig aan want we hoeven niet ver te rijden en we hoeven ook niet op een bepaalde tijd ergens te zijn. We ontbijten weer op de kamer en pakken de spullen in. Buiten staat Cheryl al afscheid te nemen van een ander stel dat ook richting Noosa Heads gaat. Ze maakt foto's van ons voor de B&B die ze ons toe zal mailen. Ook geeft ze tips voor de route die we kunnen rijden. Deze is leuker en gaat niet langs een reeks met verkeerslichten in Hervey Bay. We vragen gelijk hoe we om moeten gaan met de tolwegen in Brisbane. Omdat wij alleen naar het vliegveld gaan, hoeven we ons daar geen zorgen over te maken. Dus we moeten er morgen voor zorgen dat we niet verkeerd rijden. Anders moeten we juist twee keer tol betalen hahaha. We bedanken haar voor ons verblijf en de heerlijke verjaardagstaart. Die kregen we namelijk van haar!

Onderweg naar Noosa Heads hebben we mooi weer. Onderweg rijden we langs fruitstalletjes met ananassen, meloenen en mango's. Het is ongeveer twee uur rijden. Het resort waar we nu zitten lijkt wel een dorp op zich zo groot is het. Onze kamer is nog niet klaar maar we kunnen de auto alvast parkeren en als we willen kunnen we gebruik maken van de zwembaden of wandelen in de omgeving. Wij willen wandelen, hoewel Eric last heeft van een rare plek op zijn been. Aangezien hij het favoriete hapje is van alle vliegende steekbeesten die we tegen komen zitten zijn benen onder de rode bulten en vlekken. Niet echt het soort souvenir waar we naar op zoek waren.

We wandelen richting het strand en gaan eerst even lunchen. Heerlijke milkshakes hebben ze! Het strand is behoorlijk druk. Overal liggen mensen te zonnen en groepjes kinderen krijgen les op het strand. Ze rennen met wakeboards de oceaan in. Andere mensen zijn aan het suppen (stand up paddling). En wij wandelen langs de kust over een boardwalk. We gaan de Noosa Hill en zijn eerlijk gezegd teleurgesteld over het uitzicht. Er is namelijk niets te zien. Het pad houdt gewoon op als we boven zijn haha. Dus keren we en lopen verder via een stuk van een andere route.

Terug bij het resort is onze kamer klaar. Nu nog bedenken waar we vanavond gaan eten en dan onze laatste nacht hier...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maaike:
    17 november 2017
    Hm... is die rare plek nog van die vliegensteek laatst? Hopen dat het snel overgaat! Gek hoor dat jullie laatste echte vakantiedag daar nu achter de rug is. Alvast een hele veilige terugreis gewenst! Tot gauw! xxx Maaike
  2. Rob en Gerda:
    17 november 2017
    Moet heel vreemd voelen, deze laatste vakantiedag. Helemaal als je daarbij denkt dat je over een week al een complete werkweek achter je hebt liggen. Maar... ik denk dat je daar niet tegenop ziet.
    Veel liefs van Gerda en Robbie
  3. Susan:
    17 november 2017
    Simone ga je nog door met die verslagen als jullie thuis zijn, ik zal ze zo missen! Fijne dag nog en ik wens jullie een hele goede, veilige en ontspannen terugreis. Zorg dat jullie bij het goede buffet komen:) Veel liefs, mamXXX
  4. Monique Ravoo:
    17 november 2017
    Ongelooflijk dat jullie alweer aan jullie laatste dag zijn begonnen. Wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan. En wat zal ik je mooie, leuke, gezellige en grappige reisverhalen gaan missen. Niet elke dag meer enthousiast mijn mail checken of er weer een reisverhaal is dat we met jullie kunnen mee beleven.
    Ik hoop dat jullie enorm hebben genoten en wens jullie alvast een goede vlucht terug! En bedankt voor alle heerlijke verhalen.
    Dikke kus
  5. A.h. Bieshaar:
    17 november 2017
    Hallo Down Under!!Wat is het allemaal snel gegaan!Wat een belevenissen en wat een mooie verhalen.Wij vonden het heel fijn dat wij op deze manier jullie vakantie mochten mee beleven!Bedankt daarvoor.Het bracht ons ook weer een beetje terug van waar wij van houden!!Nu nog een hele veilige reis naar huis en probeer het vakantie gevoel nog even heerlijk vast te houden hoor!!Groetjes van Tom en Shirley
  6. Marlies de Geus:
    17 november 2017
    Ongelooflijk dat de 5 weken nu alweer voorbij zijn! Wat heb ik weer genoten van jullie reisverhalen zeg! Ik kan niet wachten tot jullie weer op vakantie gaan!
    Wat moeten jullie een ontzettend mooie tijd hebben gehad daar, en wat hebben jullie veel gedaan en gezien! Daar zullen wel weer mooie fotoboek van gemaakt worden!
    Fijne en veilige terugreis naar dit koude kikkerlandje, zonder lieve koala's, stoere kangoeroes, enge gekleurde spinnen en alle andere aparte dingen die op jullie pad kwamen, maar deze herinneringen hebben jullie weer mooi in the pocket!
  7. Carina:
    17 november 2017
    Eric en Simone, bedankt dat we met jullie mochten mee genieten van jullie vakantie, prachtig geschreven verslagen en mooie foto’s! Een bijzondere reis om op terug te kijken.
    Wij wensen jullie een hele goede reis terug naar Nederland. Groeten van Henk, Carina en Jarno