dag 27 - Magnetic Island

11 november 2017 - Magnetic Island, Australië

Wat een lekker ontbijt hier in het hotel! En dat kunnen we goed gebruiken want vandaag willen we gaan wandelen. Was het gisteren nog overwegend bewolkt, nu schijnt de zon.

De rijden richting Horseshoe Bay om de auto te parkeren bij het beginpunt van The Forts wandeling. Deze gaat langs militaire restanten uit de Tweede Wereldoorlog. Het was destijds een artillerie dorp. En de wandeling is schitterend! Voor Eric iets minder want die is eigenlijk alleen maar druk met het verjagen van de grote steekvliegen. Vreemd dat ze mij eigenlijk met rust laten. Misschien omdat ik een lange broek draag en Eric niet? We zien onderweg ook weer koala's in de bomen. En af en toe ruiken we de heerlijke geur van eucalyptus. Ondanks dat het nog vroeg is (voor 9 uur) is het al bijna 30 graden en dat voel je vooral op de stukken waar haast geen wind staat. We komen bij verschillende uitkijkposten met informatie over de oorlog en natuurlijk een fantastisch uitzicht over het eiland en de verschillende baaien. In de verte zien we de boten van en naar het vaste land varen.

Op de terugweg naar de auto probeert Eric een nieuwe 'silly walk' uit om de vliegen te slim af te zijn. Ondertussen doet zijn hoedje dienst als vliegenmepper. Ik kan precies horen waar hij is door de klapgeluiden en het gescheld. We vluchten terug de auto in. In de auto naast ons zijn ook net mensen ingestapt. Zij hebben kennelijk een vlieg in de auto want er wordt duidelijk jacht op iets gemaakt.

We rijden naar Picnic Bay want ook daar kunnen we leuk wandelen. We vinden een perfecte parkeerplaats in de schaduw van wat bomen en lopen direct het strand op. Erg mooi, met al die enorme stenen. Het doet ons denken aan Nieuw-Zeeland.

Op het strand zien we stukken afgebroken koraal liggen. En helaas uiteindelijk ook weer een vlieg. Eric ziet een grote schaduw over ons heen komen. Een enorme roofvogel vliegt dicht over ons heen! Erg gaaf. Hij heeft al zwevend een enorme snelheid dus tijd om een foto te maken is er niet.

Bij een bar nemen we wat te drinken en te eten. Een groep tieners gaat ook naar binnen maar die worden naar buiten gestuurd. Binnen mag alcohol gekocht worden en daarom mogen de jongeren daar niet zijn. Er wordt niet moeilijk over gedaan.

Na de lunch gaan we nog een andere korte wandeling (Hawkins Point) doen naar een lookout over Nelly Bay (waar ons hotel is) en Picnic Bay. Het is echt bloedheet want we voelen totaal geen wind. We zien kleine gele vogeltjes die doen denken aan kolibrie's met hun lange dunne snavel en hun hooverende manier van vliegen.

Boven is het uitzicht echt mooi en er staat lekker veel wind dus we kunnen weer even afkoelen. Daarna gaan we weer terug de broodrooster in (aldus Eric). En natuurlijk zijn daar ook de vliegen weer.

Bijna terug bij de auto zie ik in een boom donkere dingen hangen. Het lijken zakken. Maar ik herken ze van Cairns, het zijn flying foxes. Kennelijk slapen ze nu nog want we horen ze niet.

We gaan terug naar het hotel en rijden via een kleine supermarkt. Eric gaat op zoek naar een middel tegen de prikbeesten. Bij de kassa koopt de vrouw voor ons sigaretten. Die waren ons helemaal niet opgevallen want die zijn helemaal aan het zicht onttrokken en zo te zien behoorlijk aan de prijs: 20 tot 60 dollar per pakje (is vanaf 14 euro).

Morgen verlaten we dit mooie eiland weer en gaan we richting Whitsundays, die we maandag bezoeken.

1. Rob en Gerda:
    11 november 2017
    Wat een heerlijk leesbaar verslag weer. Met veel humor (arme Eric). Waaraan ontleent dat eiland de naam 'magnetisch'? Of heb ik niet opgelet?
    Veel liefs vanuit Centraal Mokum van Gerda en Robbie
  2. Carina:
    11 november 2017
    Jullie hebben het stukken warmer dan dat wij hebben. Wat zal het zijn zo’n 5 graden. De foto’s zijn weer prachtig!
    Ik heb met je te doen Eric! Groetjes vanuit een regenachtig Klazienaveen.
  3. Susan:
    11 november 2017
    Ook weer zo'n mooi ruig eiland, wat voor overblijfselen van de oorlog zijn er nog? Misschien ondanks de warmte toch een lange broek Eric? Helpt gewone azijn niet tegen de steken? En ik stel me de rel voor als er hier jeugd, vanwege de drankverkoop, naar buiten gestuurd zou worden:( Hihi Whitsunday op maandag. Veel liefs mam
  4. Susan:
    11 november 2017
    Wat beschrijf je het allemaal ontzettend leuk! Heerlijk om te lezen en zo een beetje mee te 'reizen' ;)
  5. A.h. Bieshaar:
    11 november 2017
    Hallo Down Under!Wat een mooie foto's!!Wat een natuurschoon hè!Oh en weer die rot vliegen.Jammer hè,want die zijn zoooo irritant.Ik zou denk ik toch ook maar een lange broek aan doen.Zal toch wel iets schelen. Nou,op naar jullie volgende stekkie!Ben benieuwd........leuk!!!
  6. Frank:
    12 november 2017
    Wat irritant die vliegen. Hebben jullie geen elektrische vliegenmepper bij jullie? Branden die gasten!
    Hebben ze daar geen kruidvat? :-)