dag 25 - Mission Beach

9 november 2017 - Mission Beach, Australië

Mission Beach, nooit geweten dat een plaatsnaam zo toepasselijk kan zijn. Want een mission werd het zeker.

We weten niet goed wat we vandaag zullen doen en besluiten daarom lekker bij en in het hotel te blijven. We hebben een heerlijk overdekt balkon met een groot ligbed en uitzicht op palmbomen, strand en oceaan. Heerlijk voor een relaxt dagje. Eric besluit voor het eerst sinds we in Australië zijn om even te gaan hardlopen. Het is namelijk bewolkt en er staat een windje. Eigenlijk staat er gewoon behoorlijke wind. Net na het ontbijt begint het zelfs te regenen. Maar Eric is niet van koek dus gaat lekker op pad. Na een tijdje hoor ik een flinke plons. Als ik vanaf het balkon kijk wie er in het zwembad onder ons is gesprongen, zie ik Eric. Die is dus weer terug van hardlopen. Even later komt hij boven en omdat ik zijn geklop niet hoor, laat housekeeping hem binnen.

Na een kwartier klopt housekeeping bij ons aan om de kamer te doen. Ik vraag of het goed is dat we op balkon blijven en dat is prima! De bedden worden gedaan, de handdoeken vervangen en het balkon geveegd. We maken een praatje met de schoonmaakster die vindt dat het vandaag slecht weer is (we lazen net dat in NL de autoruiten bevroren zijn en de winterjassen aan moeten). En ze vertrekt. Ze doet de schuifdeur naar het balkon dicht en we horen een klik. We kijken elkaar aan en vragen ons af: deed ze hem nou op slot? Ja... Hij is op slot. Zal automatisme zijn. En ze is al uit onze kamer. Hm en nu? Voor onze balustrade is een rand van zo'n 40 cm en we zitten op de eerste verdieping. Eric heeft bedacht dat hij kan zwaaien voor het balkon van de kamer naast ons. Alleen, die hebben geen balkon. Hij loopt de andere kant op richting het restaurant zodat hij naar de mensen daar kan roepen. Maar door de wind horen ze hem niet. Als ik even de andere kant op kijk, grijpt hij zijn kans en springt van 1 hoog in het zwembad. In zijn doorweekte korte broek gaat hij weer naar binnen. Als hij de schoonmaakster treft kan ze niet geloven wat ze heeft gedaan. En ze zegt ook nog: maar je had toch kunnen bellen met het toestel in de kamer? Tja, in de kamer ja, niet op het balkon. Haar mannelijke collega begint helemaal te stralen als hij hoort dat Eric via het zwembad is ontsnapt.

Dus, ook een dagje hotel is hier niet saai. Hahaha!

1. Rob en Gerda:
    9 november 2017
    Inderdaad zeg, alleen maar avontuur op dat grote eiland, waar je ook bent!
    Wat zullen jullie het hier straks saai vinden!
    Heel veel liefs van Gerda en Robbie
  2. Maaike:
    9 november 2017
    Goed gevonden die naam! Misschien moet iedereen wel zo hun kamer uit! Gelukkig zaten jullie niet op acht hoog! Maar Mission Accomplished!
    Liefs
    Maaike
  3. Rob en Gerda:
    9 november 2017
    Gerda: oh dit keer geen enge beesten!!! Hoe hoog was dat wel niet! Nu maar hopen dat je niet gevraagd wordt als stuntman!!! Je bent 'n kanjer hoor! Echt 'n rustig dagje in het hotel he! Liefs Gerda
  4. Sylvia:
    9 november 2017
    Hahahaha wat een avontuur, Mc Eric Gyver vindt op alles een oplossing!
    Hillarisch ook weer dit ik zie het hem namelijk ook gewoon doen ... :)
  5. Susan:
    9 november 2017
    Mijn naam is Bond, Eric Bond:))
    Echt iets voor jou Eric om zo een probleem op te lossen:)
    Fijne reis verder, liefst een beetje droge, is beter voor schoenen/kleding enz.
    Veel liefs, mam
  6. Lisette:
    9 november 2017
    Wow! Goeie ontsnapping! Wat een avontuur op een relax dag! Echt zo'n verhaal dat op het moment zelf best spannend is en je achteraf met humor op terug kan kijken.
  7. A.h. Bieshaar:
    9 november 2017
    Hall Down Under!!Ha,ha,jammer dat het niet gefilmd is!Weet zeker dat jullie een prijs zouden winnen.Geweldig!Sorry maar ik weet zeker dat als ik erbij zou zijn geweest dat ik niet meer bij had gekomen van het lachen!!Wat een stunt (letterlijk en figuurlijk)
  8. Gilbert:
    9 november 2017
    Fantastisch! Wat een avontuur weer, en je hoeft er hè hotel niet eens voor uit! Je kan er serieus een film van maken!
  9. Carina:
    9 november 2017
    Denk je even een rustig dagje te hebben en dan krijg je dit. Saai is het in elk geval niet.
    Morgen gaat de reis dus weer verder. Ik ben benieuwd welke avonturen jullie u weer zullen gaan beleven.