6 juni - Universal Studio's Hollywood

6 juni 2019 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten

Met de shuttle bus van het hotel gaan we naar het pretpark. Het is een ritje van 15 minuten. We zijn bijtijds en het park is zelfs nog niet open. In de rij worden we aangesproken door een medewerker van het park die ons vertelt dat het toch wel heel erg interessant voor ons is om onze tickets te upgraden naar een VIP-ticket. Wij hebben daar alleen geen 320 dollar voor over. Wat een geld zeg.

In het park is het druk maar de wachttijden vallen mee. We beginnen met de studio tour. Tijdens deze tour zitten we in een trammetje dat ons langs verschillende filmlocaties rijdt. Vooral de 3D show van KingKong vinden we allebei helemaal geweldig! En ook een set uit War of the worlds is indrukwekkend.

Ondanks dat ik nooit naar The Walking Dead heb gekeken ga ik toch met Eric mee in deze walk through attractie. In de rij ziet het er al spannend uit. Als we bijna aan de beurt zijn gaan drie meiden naar binnen. Ze zijn de eerste bocht nog niet om of we horen keihard gegil en geschreeuw en 1 van de meiden komt terug gerend. Die gaat via de nooduitgang naar buiten. De andere twee lijken verder te gaan tot we weer een hoop gegil horen en ook zij terug gerend komen om de attractie over te slaan. Shit wat doe ik hier. Als we aan de beurt zijn om naar binnen te lopen vraagt de medewerker nog of we zeker weten dat we er klaar voor zijn. Pff, echt niet, maar we gaan toch. Het is met goed geschminkte acteurs die als zombies op je af komen lopen. Vreselijk! Maar ik blijf lachen, dan ben ik hopelijk geen aantrekkelijk slachtoffer voor de acteurs.

Uiteraard is ook een flinke sectie gewijd aan Harry Potter. Overal lopen pretparkgangers in tovenaarsgewaden, met toverstokken te zwaaien. Op het nagebouwde Zweinsveld kun je met een toverstok bepaalde objecten in beweging brengen. Het ziet er leuk uit. Maar wat is het overal druk.

We kopen allebei een T-shirt, hebben de attracties die we wilden doen gedaan en gaan terug naar het hotel. Best vermoeiend om je de hele dag te laten entertainen in zo'n park.

We eten wat bij een diner: Bob's Big Boy. Heerlijk eten maar alweer: wat een enorme porties. De sla die we allebei als bijgerecht krijgen was voor mij genoeg geweest als hele maaltijd. Ik ben benieuwd of jullie ons nog herkennen als we weer thuis zijn!

1. Maaike:
    7 juni 2019
    OMG respect dat jullie toch bij die zombies geweest zijn! Klinkt als weer een heel geslaagde dag!!! liefs Maaike
  2. Lisa Franken:
    7 juni 2019
    Klinkt als een hele leuke dag in het pretpark!😊
  3. Patrick:
    7 juni 2019
    Klinkt alsof jullie the time of your almost ending life hebben gehad 😜
  4. Susan:
    7 juni 2019
    Stoer hoor Simone tussen de zombie's door en dan nog blijven lachen ook! Respect!
    Van Eric had ik niet anders verwacht;-)) Geen nachtmerrie's gehad?
    Veel liefs vanuit een zonnig Amsterdam
  5. Imke Kievit:
    7 juni 2019
    Wat een spannende maar leuke dag dag! Nu hopen dat jullie er vannacht niet van wakker liggen, door al die enge mensen....