28 juni - van Death Valley naar Mammoth Lakes

28 juni 2019 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

We ontbijten in het hotel en gaan dan richting Mammoth Lakes via wat bezienswaardigheden in Death Valley. Te beginnen met Zabriskie Point. Gisteren vonden we het te heet. Nu is het nog onder de 100 graden en gaat het nog. Evengoed voelen we de zon goed branden. Ik denk dat je hier zonder zonnebrandcrème binnen 5 minuten krokant gebakken bent. We vinden het uitzichtpunt erg mooi en zijn blij dat we nog even teruggereden zijn. Wel bedenken we dat het nog mooier was geweest als we gisteravond hier naar de sterrenhemel hadden gekeken. In plaats van naast het parkeerterrein van het hotel... Als het bij het hotel ondanks alle verlichting al zo mooi is, hoe moet het hier dan zijn!

Uiteraard bezoeken we het Visitor Center voor een stempel, een sticker en een plattegrond van het park. We kunnen niet naar Scotty's Castle want door slecht weer zijn de weg en het kasteel beschadigd. Ook de Salt Creek trail kunnen we niet lopen, de trail is afgesloten. Maar we kunnen wel naar de Mesquite Flat Sand Dunes. Hier zijn ook opnames gemaakt voor Star Wars. Het is een indrukwekkende rit zo door Death Valley. Als de weg flink omhoog gaat staat op een bord naast de weg dat de airco van de auto de komende 20 mijl uit moet om oververhitting te voorkomen. En dat met 100 graden. Gelukkig mogen we hier 60 rijden. Als we de 20 mijl bijna gehad hebben (en het toch wel behoorlijk broeierig wordt in de auto) naderen we onze voorganger die maar 25 mph rijdt... En net nu we niet in kunnen halen door allerlei bochten en hobbels. Gelukkig is er een vluchthaven waar hij gebruik van maakt zodat wij er langs kunnen. Snel weg hier uit die oven. Onderweg zien we ook nog twee straaljagers overvliegen!

Onderweg scoren we nog ergens een lekkere milkshake en dan op zoek naar het hotel. Voor het eerst dat we het niet kunnen vinden deze vakantie! En overal borden dat je niet mag parkeren. Dus ik stap uit op zoek naar het hotel of een incheckbalie. Ik vind alleen een gebouw met conferentie zalen. Ondertussen probeert Eric een parkeerterrein te vinden waar hij even kan staan maar dan ziet hij het hotel al. Als we elkaar terugvinden heeft hij al ingecheckt en kunnen we gelijk naar de kamer.

Voor het avondeten gaan we naar een pizzeria (in een lange broek en een vest want het is hier een stuk koeler) en het smaakt weer erg goed. Een ouder stel naast ons spreekt ons aan en vraagt of het onze eerste keer is in deze omgeving. Ze hebben ook wat tips voor ons voor morgen en overmorgen. Zelf zijn ze inmiddels klaar met eten en gaan ze naar een gratis concert in een kerk hier in de buurt.

Terug in het hotel gaan we nog even naar de receptie. Eric heeft bij het inchecken informatie zien staan over de Tioga Pass. We weten al dat deze weg beperkt geopend is maar we horen graag wat dat precies inhoudt. Ons plan is namelijk om deze weg zondag te rijden naar Yosemite.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Susan:
    29 juni 2019
    Scotty's Castle ziet er wel erg mooi uit, jammer dat het nu nog niet te bereiken was. Boel extra leeswerk vandaag, fijn dat die link erbij was Simone! Wát een schade is er aangericht hé. Genieten jullie nog maar volop (ook van de airco) want het gaat nu erg snel! Ik ga op verjaarsvisite en het is lekker zonnig. Fijne reis weer verder en veel liefs, mam
  2. Carina:
    29 juni 2019
    Fijn dat de temperatuur nu iets lager is. En goed om te informeren naar deTioga Pass aangezien dat maar beperkt geopend is. Fijn dat jullie onderweg nog van allerlei tips krijgen van andere mensen! Wat een belevenis deze reis. Goede reis verder en veel plezier.
  3. Eric en Simone in Australië:
    30 juni 2019
    Ja echt hele leuke mensen die Amerikanen! Ze spreken je gewoon aan voor een praatje. Willen weten waar je vandaan komt en zijn echt trots op hun land. Vaak zeggen ze ook: 'Welcome to America'. Dat heb ik bij ons nog nooit tegen een toerist gezegd. Ik ga dat toch maar eens anders doen in de toekomst. Dit is veel leuker.
  4. Tom en Shirley:
    29 juni 2019
    Oh,wat een belevenissen weer!Als ik zo alles lees dan is elke dag zo anders!!Zoveel verschillende mensen,omgevingen en temperaturen!!Het is iedere dag weer omschakelen!!Nou,geniet er nog lekker van hoor!!
  5. Eric en Simone in Australië:
    30 juni 2019
    Ja, nog een paar daagjes. Dan zit het er op. Thuis is ook altijd weer fijn. Maar nu nog even genieten van al het moois hier.
  6. Tom en Shirley:
    30 juni 2019
    Ja,thuis is ook weer fijn!!Heel veel plezier nog!!
  7. Frank:
    1 juli 2019
    Mooi landschap en weer anders. En van de hiitte naar de sneeuw. Max is overigens op 1 geëindigd.