27 juni - van Las Vegas naar Death Valley

27 juni 2019 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Goed nadenken over een planning voor vandaag. Eerst de koffers maar naar de auto brengen. Dan is dat maar gedaan. En dan naar de uitcheck balie. Zo'n groot hotel en dan zulke chagrijnige mensen achter alle balies. Echt ongezellig. Kan geen lachje af. En ook zo opvallend, in alle hotels hebben we koffie op de kamer of het staat klaar bij de receptie. Hier moet je voor alles betalen. En nog heel erg veel ook. Gisteren hadden we onze eigen Sprite in de koelkast in de kamer gezet maar daarvoor moest er iets anders uit. Dus bij het uitchecken: hebben jullie Sprite en Cola uit de minibar gebruikt? Nee. Hebben jullie er iets van jullie zelf ingezet? Dat mag niet en dat schijnt ergens te lezen te zijn. Wij hebben het niet gezien. Kennelijk zitten er dus sensoren in die koelkast. Nu haalt ze het van de rekening maar een volgende keer mogen we dat niet weer doen.

En dan nog even naar het casino. Ja, toch nog Susan. Nu stinkt het tenminste iets minder naar rook. We beginnen meteen ruig (in onze ogen) met een briefje van 20 dollar. Na een paar keer drukken is het 41,25! Slechte gokkers als we zijn laten we meteen uitbetalen. Nu een briefje van 10 dollar in een andere automaat. 21,25! En in nog een andere automaat 10 dollar: 58,75. Toch best leuk. Het laatste 10-tje levert niets op. Maar 70 dollar winst is toch al heel erg leuk. Spaargeld levert minder op. En toch, wat is nou het juiste moment om te stoppen. Een jackpot was ook leuk geweest. Gisteren zagen we een man in anderhalve minuut 200 dollar verliezen aan een roulette tafel.

Natuurlijk willen we ook nog het Welcome to Las Vegas sign in het echt zien. Ook al gaan we vandaag juist weer weg. Met Google Maps is het adres zo gevonden. In de rij en op de foto en dan door naar een ontbijt. Dit keer de iHop. Lekker een Splashberry met gratis re-fills.

Onderweg rijden we de scenic drive door Red Rock Canyon National Conservation Area. Dit gebied valt ook onder de beautiful pass dus we kunnen zo naar binnen. Natuurlijk moet ik even een stempel halen en we vullen meteen onze waterflesjes bij. Voor de zekerheid controleren we de waterzakken in onze rugtassen. Wat gek, mijn zak is helemaal leeg! Ik kan me niet herinneren dat hij leeg is gegaan. Oh… de vloer in de auto is ook helemaal nat. Kennelijk is hij leeggelopen. De tas zelf is alleen aan de buitenkant nat dus waarschijnlijk heeft het mondstuk ergens klem gezeten en is hij zo leeggelopen in de vloermat…

En nu op naar Death Valley, de echte hitte in. Onderweg stoppen we nog om te tanken en voor een lunch. We komen ook nog door een straat met alleen maar vuurwerkwinkels. Daar wil Eric natuurlijk even kijken. Enorme pakketten hebben ze hier. En 5 dagen per jaar waarop vuurwerk mag worden afgestoken. Maar wel alleen op speciale plekken.

In Death Valley rijden we naar Dante's view. Wat een aparte plek. Het ligt wat hoger waardoor het iets minder heet is: 82 F. Het waait behoorlijk. We lopen een klein stukje heen en terug. We rijden ook nog langs Zabriskie point. Hier is het veel warmer: 104 F. We stappen uit en gelijk weer in. De wind voelt aan als een hete föhn. Op naar het hotel. Eenmaal uit de auto is iedere stap er 1 teveel. Wat een bloedhitte. Moeten we echt buitenom naar boven lopen om in te checken??? Oh wacht, naast het parkeerterrein is een tunnel naar de lift! Ideaal. De lift heeft waarschijnlijk ook last van de warmte want die is echt bijzonder langzaam. Zonder koffers nemen we de trap wel. In deze hitte wil je niet opgesloten zitten in een hok waar maximaal 5 personen in kunnen.

Hier is het veel gezelliger dan in Bellagio! Aardige mensen achter de balie en jawel: koffie en thee op de kamer en zelfs flesjes water. De kamer is heel sfeervol. We eten vanavond bij de ranch even verderop. Dat is iets meer onze stijl dan die in het restaurant hier in het hotel.

En dan op tijd gaan slapen want onze reisgids in China had gelijk toen hij zei: reizen is topsport. We beginnen echt moe te worden.

1. Maaike:
    28 juni 2019
    Nouja zeg wat een ontzettend onaardige mensen daar zeg! Gelukkig hebben jullie ze nog een aantal dollars afhandig gemaakt in het casino, net goed!
    Het ziet r inderdaad heel warm uit op de foto's maar wel weer heel erg mooi hoor! liefs, Maaike
  2. Susan:
    28 juni 2019
    Nog een geluk dat die waterzak niet op een stoel stond:-) alhoewel... in die hitte misschien een idee? Lekker dat de dollars wat winst opleverden maar echt, 1 x mijn rijtje op de roulette was een aanrader geweest!. Niet klantvriendelijk dat personeel, gek, dat verwacht je toch niet bij zoveel concurrentie. Goeie reis weer verder en heel begrijpelijk dat jullie moe zijn!!! Veel liefs, mam
  3. Tom en Shirley:
    28 juni 2019
    Wat een stad zeg!!En wat een mensen......Ik snap dat jullie moe zijn hoor!!Wat een dagen maken jullie!!En wat een kilometers!Ik begrijp dat Jullie niks willen missen maar even 2dagen op een strandje hangen of zo.......Toch herken ik dit van onze reis naar Australië. Maar als je als buitenstaander alles leest dan denk je.....wacht even....ik ga even lekker liggen nu!Maar geniet jongens!!Dit alles pakt niemand jullie meer af!!Doeg!
  4. Carina:
    28 juni 2019
    Mooie foto’s weer! Ik sprak vandaag mijn collega, hij is een Amerikaan; een voormalig basketbalspeler, en ik vertelde over jullie rondreis. Hij gaf al aan dat het heel heet zou zijn in Death Valley. Ik kan me voorstellen dat jullie vermoeid raken. Zo’n druk programma, maar natuurlijk wil je zo graag alles zien en zoveel indrukken die je opdoet. Een unieke ervaring! Geniet nog maar lekker even.
  5. Frank:
    30 juni 2019
    Een straat met alleen vuurwerk? WOW, alleen hoe neem je dat mee naar Nederland? 🤔
  6. Eric en Simone in Australië:
    1 juli 2019