29 juni - Mono Lake en Bodie

29 juni 2019 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

We beginnen met een ontbijt bij een deli hier om de hoek. Aan de balie bestel je wat je wilt en als het klaar is wordt een nummer omgeroepen. Heel hard!

Vandaag gaan we naar Mono Basin National Forest. Mono Lake maakt hier deel van uit. Een groot, zout en oud meer (minstens 760.000 jaar). In het Visitor Center winnen we wat informatie in. We kunnen vanaf het center naar beneden lopen naar de rand van het meer. Maar, waarschuwt de ranger ons al, wat je daalt moet je ook weer omhoog. Het is ongeveer 2,5 kilometer lopen naar de rand. Dicht bij het visitor center zijn mensen het uitzicht met krijt aan het tekenen. Er wordt les in gegeven. Erg leuk om te zien! Het begin van het pad is nog geasfalteerd. Dat verandert al snel in zand met steentjes (wat natuurlijk binnen de kortste keren in onze schoenen zit). Het is een mooie wandeling met mooi zicht op het meer. Beneden zien we ook de tufa formaties in het water. Dit zijn torentjes die door de natuur gevormd zijn. De weg naar boven is inderdaad best pittig.

Onze volgende bestemming van vandaag is Ghost Town Bodie. In 1859 werd er goud in dit gebied gevonden. Vanaf 1861 begon de stad te groeien tot bijna 10.000 inwoners in 1880. Om er te komen rijden we over een 13 mijl lange gravel weg. Onderweg steken heel veel chipmunks vlak voor onze wielen over. Het weer is perfect en het licht schijnt schitterend op de verlaten stad. Heel veel gebouwen zijn nog ingericht. Er is een kerk, een school, een bank met kluis, een hotel. Gewone huizen. Een gebouw waar doodskisten werden gemaakt. Een winkel, een tankstation. Rijtuigen.

Erg leuk om hier rond te lopen. We eindigen met een film over Bodie en een rondje over het kerkhof.

Terug naar Mammoth Lakes gooien we de tank alvast vol voor morgen. Morgen gaan we vroeg op pad.

1. Maaike:
    30 juni 2019
    Wat een schitterende plaatjes weer! Heb je zelf eigenlijk nog getekend, of nog niet aan toegekomen? Iig genoeg inspiratie om thuis te tekenen volgens mij! liefs Maaike
  2. Eric en Simone in Australië:
    30 juni 2019
    Ik heb tot nu toe 1x getekend. Delicate Arch heb ik getekend.
  3. Maaike:
    Ik ben benieuwd!
  4. Roberto:
    30 juni 2019
    Naar die tekening zijn wij ook benieuwd. Waar is ie?
  5. Eric en Simone in Australië:
    30 juni 2019
    In mijn boekje in de koffer :)
  6. Roberto:
    Mooi. Je hoeft dus niet te zoeken 😄
  7. Rob en Gerda:
    30 juni 2019
    Ja er is weing tijd om te tekenen! Gisteren vertelden Karla en Bertus dat ze dit verlaten plaatsje ook bezochten, toen ze jullie foto's zagen! En nu schrijven jullie erover! En zien we die foto's! Heel erg leuk!
  8. Eric en Simone in Australië:
    Wat leuk!
  9. Tom en Shirley:
    Woooooh,wat indrukwekkend zeg!!!
  10. Frank:
    30 juni 2019
    Indrukwekkend zo'n verlaten stadje. Echt zoals het toen was. Ik ben erg benieuwd naar de foto's
  11. Carina:
    30 juni 2019
    Prachtige foto’s wederom. Schilderachtig! Het lijkt me heel bijzonder om rond te lopen in een verlaten dorpje met heel veel nog “intact”. Zeer indrukwekkend.
  12. Eric en Simone in Australië:
    1 juli 2019
    Het was inderdaad heel indrukwekkend! Zo'n gek idee dat hier zoveel bedrijvigheid is geweest. De mijnwerkers zelf kregen amper betaald. Het grote geld ging natuurlijk naar hele andere mensen.
  13. Monique Ravoo:
    30 juni 2019
    Bizar dat kerkje. Lijkt aan de buitenkant nieuw, alsof er elk moment een dominee baar buiten komt om zijn flock naar binnen te roepen voor de dienst.
  14. Eric en Simone in Australië:
    1 juli 2019
    Ja geweldig hè. En nog gevuld met kerkbanken en een orgeltje. Gaan jullie hier ook heen?
  15. Susan:
    30 juni 2019
    Voor dat het zo'n 160 jaar oud stadje is ziet het er nog best wel goed uit vind ik, misschien omdat het daar zo droog is? Maar enig om in rond te snuffelen. Zo'n stukje tapijt uit het casino als muismat (daar ben ik aan toe) lijkt me wel wat, dan ga ik vast minder achter de computer haha. En een groter stuk voor op de vloer. Vanmorgen lekkage vanaf de bovenburen, grote plas in de keuken en aangrenzend stuk tapijt in de kamer! Buren zijn er niet. Gooi zo een briefje bij ze in de bus. Goeie, fijne reis verder en veel liefs, mam
  16. Sylvia:
    2 juli 2019
    Echt geniaal dat dorp! en dat er nog zoveel spullen in staan....