dag 10 - van Halls Gap naar Robe

25 oktober 2017 - Limestone Coast, Australië

Het is zo leuk om te lezen dat jullie ons met zoveel plezier volgen! Bedankt voor de complimenten en jullie enthousiasme. Het is iedere keer weer leuk om te checken of er reacties zijn.

Vandaag een kort verslagje zonder foto's omdat de wifi niet wil werken op het laptopje.

Wat ik gisteren nog vergat te schrijven is dat we een mierenegel de weg over zagen steken!

We staan weer bijtijds op en zien dit keer geen pootje uit de douchekop komen. Wat dat nou toch was gisteren...

Terwijl we de koffers in de auto laden hoppen de kangoeroes hier vrolijk rond. Ze houden de mensen in de gaten maar komen niet schuw over.

We ontbijten weer in het centrum van Halls Gap. Eric gaat weer voor scrambled eggs en ik neem pancakes. Erg lekker! Ondertussen hebben we uitzicht op de bergen die deze ochtend in mist zijn gehuld. Een heel ander gezicht dan gisteren. En fijn dat het droog is! Sinds eind gistermiddag heeft het alleen nog maar geregend dus we hadden onze wandelingen heel goed getimed. Na al die regen zal het ook niet lekker wandelen denk ik.
Bij de bakker halen we broodjes voor onderweg. Ik heb de pies zien liggen Shirley. Zijn ze koud ook lekker?

De Grampians achter ons latend komen we langs grasland vol met kangoeroes en langs bijzonder gevormde bomen. Af en toe regent het maar wij zitten droog en warm. Het is een lange rit naar Robe en daarom wisselen we het rijden af. Als we volgens de navigatie over 5 minuten aankomen maar we evengoed nog meer dan 42 km moeten rijden bedenk ik dat we over zijn gegaan naar een nieuwe tijdzone. De horloges moeten een half uur achteruit.

We vragen ons af of 12:45 uur aankomen bij de B&B niet te vroeg is maar we worden hartelijk ontvangen. We krijgen gelijk tips over waar we vanavond kunnen eten en wat we vanmiddag kunnen doen. We gaan lekker wandelen langs de kust. Inmiddels schijnt de zon en het licht op het water geeft schitterende kleuren!

Morgen wordt ook een lange rit. We rijden dan naar de ferry die ons naar Kangaroo island brengt.

1. Rob en Gerda:
    25 oktober 2017
    Goedemorgen - is het in Amsterdam.
    Kunnen we afspreken dat jullie de eerste week na jullie thuiskomst nog even doorgaan met de verslaglegging?
    Heerlijk ontspannend leesvoer.
    Aan hoeveel km mogen we denken bij die lange ritten?
    Heel veel liefs vanuit een motregenend en heel grijs Mokum van Gerda en Robbie.
  2. Rob en Gerda:
    Gerda:
    Hoe bevalt het links rijden?
  3. Sylvia:
    25 oktober 2017
    Heel erg leuk weer, en zo raar dat wij gewoon met elkaar praten terwijl ik ontbijt en jullie aan het diner gaan.... Zou toch wat zijn als we ineens voor jullie neus zouden staan effe verschijnselen...hihi wie weet ooit gaat dat lukken xxx
  4. Carina:
    25 oktober 2017
    Ik heb even op Google gezocht en ik moet zeggen dat Kangaroo Island er beeldschoon uitziet. Jullie zullen het gaan beleven. Maar volgens mij is het een en al schoonheid wat je daar aantreft. Treffen jullie veel toeristen op jullie route? Of is dat alleen merkbaar bij de bekende trekpleisters? We wensen jullie voor morgen een goede reis.
  5. A.h. Bieshaar:
    25 oktober 2017
    Hallo Down Under!Leuk hè,die scharrelde kangaroes en al die andere dieren.Het blijft mooi en bijzonder.Of je de pies ook koud kunt eten weet ik niet.De meeste bakker maken hem op dat moment warm voor je!Echt verslavend!Heb het recept van onze Aussie Fam.dus maak ik hem hier ook wel!(helaas smaakt hij hier toch anders dan daar op een picknick bank rondom de mooie vogels)Zijn erg benieuwd naar het volgende verhaal!Veel plezier en doe voorzichtig!
  6. Susan:
    25 oktober 2017
    Beetje late reactie maar Monique is net weg.
    Zijn er nu ook kangoeroe's met jonkies in de buidel of is het niet de juiste tijd daarvoor?
    Hoe gaat het met reutelen en de duim?
    Fijne reis morgen weer verder en Kangaroo Island lijkt me helemaal fantastisch!
    Veel plezier en houdt de schoenen droog:)
    Liefs mamXX
  7. Gilbert:
    25 oktober 2017
    Nooit geweten dat een mierenegel bestaat! En dat ze eieren leggen! Gaaf hoor. Jammer van de foto’s, maar die zien we later wel. Leuk al die Kangaroes! Wat gek ook dat je met die tijdzones zit en dan ook nog met maar een half uur!
  8. Maaike:
    25 oktober 2017
    Wat een belevenissen weer en wat een genot om er iedere dag een verslag van te krijgen! Geweldig die kangoeroes! Ben heel benieuwd! En dat pootje in die douche... het blijft vreemd. Gelukkig inmiddels een andere douche. Je moet er toch niet aan denken dat er ineens iemand op je schouder springt!
    Liefs
    Maaike
  9. A.h. Bieshaar:
    26 oktober 2017
    Hallo Down Under!Het is hier nu donderdagavond tegen 8!Ik denk dat jullie lekker op kangaroe island zitten.Hoop dat jullie goede reis hebben gehad en dat jullie nu heerlijk in de middle off nowhere zitten zonder wifi!!Ook eens lekker!!🐧🕊🦅🐨🦈🦆🐦Waar jullie ook zijn nu....geniet ervan!