dag 9 - Grampians NP

24 oktober 2017 - Grampians National Park, Australië

Voor we op pad gaan lopen we even langs de receptie. Eric zag tijdens het douchen ‘iets’ uit de douchekop komen. Het leek een pootje… En als het water stopte, ging het weer terug de douchekop in. Geen idee wat het is maar het ziet er goor uit. De eigenaar vraagt zich af of het misschien een blaadje is. Hij kan zich niet voorstellen hoe een beest erin kan komen (maar, denk ik dan: een blaadje dan wel?). Hij probeert me gerust te stellen door te zeggen dat het kennelijk niet door de gaatjes naar buiten kan. Blegh.

We ontbijten in het centrum van Halls Gap. Bij de bakker halen we broodjes voor de lunch. We gaan eerst richting de Wonderland car park om de pinnacle walk te lopen. Het is nog lekker koel als we beginnen en dat is maar goed ook want we gaan flink stijgen. Door andere wandelaars worden we gewezen op een mooiere route naar boven: via de grand canyon van de Grampians. We nemen een trap naar beneden door de canyon. Erg mooi! Terug naar boven vertelt Eric mij later dat ik langs een grote spin ben gelopen zonder het te weten… Hij dacht zelfs eerst dat het een krabbetje was… Het is nog een aardige klim naar de top van de pinnacle maar het uitzicht is dan ook adembenemend mooi (niet alleen vanwege de inspannende klim). Onderweg horen en zien we weer veel vogeltjes. In de verte horen we een paar keer het gelach van de kookaburra’s, enig. Als we weer richting auto gaan komt de zon door. Goeie timing! Beter dan omhoog in de volle zon.

Het water is op dus gaan we terug naar het centrum en lunchen daar aan een picknicktafel. De sandwiches van de bakker zijn erg lekker! En dan weer terug de bergen in. Op zoek naar een waterval. En later naar het Reid uitzichtpunt. Dat is echt heel bijzonder. Je kijkt uit over een enorm groot gebied met aan de horizon nog meer bergen en het enige wat we horen is af en toe een vogel of het gezoem van een vlieg.

1. Susan:
    24 oktober 2017
    Het verslag is laat vanmorgen:) maar jullie hebben weer een prachtige dag gehad zo te lezen. Fijn!
    Pootje uit de douchekop/spin gepasseerd het wordt spannend!!
    Hier doet deuropener het niet en ik gisteren in pon over de galerij voordat de leverancier weer vertrok:( ook spannend:) Liefs mam
  2. Maaike:
    24 oktober 2017
    OMG een pootje..! Slik! Maar gaaf dat jullie nu die kookaburra's goed hebben kunnen horen! Geweldig! Moeten jullie nog een nacht in dit hotel..?

liefs, Maaike
  3. Sylvia:
    24 oktober 2017
    Mijn hemel....doet me denken aan Arachnofobia...daar kwamen ze ook uit alles waar het maar uit kon komen. Heeft Eric geen foto gemaakt van die spin die je bent gepasseerd....als hij toch op een krabbetje leek dan was het een aardig formaatje! hahah ik geloof als wij ooit die kant op gaan we maar gewoon in de grote stad blijven..hoewel...ze kunnen natuurlijk overal zitten ..hmmmm..
    Veel plezier nog klinkt wederom geweldig!
  4. Rob en Gerda:
    24 oktober 2017
    Oh wat griezelig dat zgn.blaadje!!! En dan zomaar langs 'n spin gelopen!!! De foto's zijn weer schitterend, vooral de ene met die afgrond waar Eric opstaat, helemaal geen hek!!!
    We genieten van jullie belevenissen! Veel liefs Rob en Gerda
  5. A.h. Bieshaar:
    24 oktober 2017
    Hallo Down Under!Ben er weer voor gaan zitten met een bakkie koffie.Wat een heerlijk verhaal weer!Soms is het beter dat je niet alles ziet en weet...ha,ha!Fijn dat jullie het zo leuk hebben en dat alles goed gaat!Wat is het mooi in de Grampions hè,net even iets anders dan ons Amsterdamse Bos!Gr van ons!!
  6. Carina:
    24 oktober 2017
    Echt iets voor jou Simone die enge beestjes. De foto’s zijn weer schitterend!
  7. Frank:
    24 oktober 2017
    Pootje beet pakken en eruit trekken! Weg wezen! Het is jouw douche!
  8. Monique Ravoo:
    26 oktober 2017
    Ik loop een paar dagen achter met lezen, vandaar mijn late reactie.
    Ieuw soort pootje dat uit je douchekop komt?! Getver.
    Jullue wandeling klinkt weer erg gaaf. Goed dat je die spin niet gezien hebt anders had je waarschijnlijk minder ontspannen verder gewandeld haha.
    Wat een vreselijk eng uitkijkpunt zeg. Heb jij daar ook op gestaan?