25 juni - van Springdale naar Las Vegas

25 juni 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We dachten bij Blondie's Diner te eten. Het was best een eind lopen en dat terwijl het echt bloedheet was. Is het gesloten! Dus toch maar naar hetzelfde restaurant als de avond ervoor. Heerlijk gegeten!

We ontbijten vandaag weer met de vouchers van het hotel. Vervolgens checken we uit en gaan op pad naar Las Vegas. Onderweg komen we langs het Valley of Fire State Park maar het is zo bloedverzengend heet dat we dit park overslaan. We zijn niet plan ook maar een stap te wandelen in die bloedhitte. Op naar Hoover Dam. Daarvoor komen we eerst langs Las Vegas. Gek gezicht, eerst dat droge, kale landschap en dan die stad met rare gebouwen!

Vlak voor we bij Hoover Dam aankomen is er een security check. Alle ramen moeten open, er wordt naar binnen gekeken en er wordt geraagd of we wapens hebben. We mogen gelukkig doorrijden.

Ook bij Hoover Dam is het vreselijk heet. Meestal ben ik de enige die daar niet tegen kan maar nu is het zelfs Eric teveel. We parkeren de auto en lopen over de dam. Kijken nog even bij het Visitor Center waar eenzelfde soort controle wordt uitgevoerd als op vliegvelden. Daarna moet je ook nog eens betalen om binnen te komen. Daar hebben we geen zin in. We rijden ook nog even met de auto (met de airco op vol vermogen) over de dam en dan gaan we lekker door naar Las Vegas.

Wat een wir war van wegen en afslagen. Wat een drukte. Wat een haast heeft iedereen. Uiteindelijk lukt het ons de juiste afslag te nemen en bereiken we het Bellagio hotel: ons adres voor de komende twee nachten. Het is ons niet helemaal duidelijk waar we de auto moeten zetten maar voor de zekerheid parkeren we hem vast in de garage. Dan naar binnen. Een enorme rij voor de incheckbalie! Als we na een half uur aan de beurt zijn vragen we of het altijd zo druk is en dit schijnt juist rustig te zijn... Het is wel even omschakelen na de nationale parken naar deze gekte. Voor het hotel is een enorme fontein die iedere zoveel minuten een show vertoont. Op de kamer kunnen we de tv op een speciaal kanaal zetten zodat we de muziek erbij horen.

In de casino's mag blijkbaar gerookt worden want het stinkt enorm naar rook op de beneden verdieping. Het uitzicht op de kamer is echt geweldig! Wat een belevenis. Het is nog steeds wel erg warm buiten maar ook tijd om te gaan eten. We lopen naar de dichtst bijzijnde Outback. Eric neemt een Porterhouse van 32 ounce (= 900 gram) en ik een heerlijk stuk kip met kaas, champignons, spek en honing-mosterd dressing. Erg goed! Na het eten lopen we nog wat over de strip en komen enorme winkels tegen. Zoals een M&M's winkel, een coca cola winkel, chocolade winkels met een kitkat van bijna een kilo.

Bizarre plek dit.

1. Maaike:
    26 juni 2019
    Wat een contrast Las Vegas, ik ben heel benieuwd naar jullie belevenissen Aparte security check trouwens! Liefs Maaike
  2. Roberto:
    26 juni 2019
    Ik wil alleen maar even weten of Eric die kleine kilo vlees ook op kreeg ...
    Veel liefs!
  3. Eric en Simone in Australië:
    30 juni 2019
    Ja, geen enkel probleem :)
  4. Patrick:
    26 juni 2019
    Ja ik wil ook graag weten of hij hem op gekregen heeft. Ziet er lekker uit. En inderdaad fantastisch uitzicht en geen last van beren ;-)
  5. Susan:
    26 juni 2019
    Afwisseling genoeg niet alleen in omgeving maar ook in temperatuur! Die Hoover dam was zeker wel indrukwekkend? En nu Las Vegas, roken mag daar vast wel alleen al om de gokzenuwen in bedwang te houden denk ik. Patrick, ik ben er een paar keer bij geweest dat Eric een steak van een kilo opat en dan nog een stuk van mijn (normale) ribeye nam! Hier zijn de mezen uitgevlogen, Dixy had er een te pakken maar we hebben hem gered. Vandaag gelukkig iets koeler, gisteren 36,2 graden. Veel liefs mam
  6. Monique Ravoo:
    26 juni 2019
    Ik kan mij voorstellen dat een omschakeling is van de 'rustige nationale parken naar het levendige Las Vegas. Maar ook weer een unieke en aparte ervaring. Jeetje Eric waar laat je toch al dat eten? Die kip klinkt heerlijk. Goed voor ons om te onthouden.
  7. Eric en Simone in Australië:
    30 juni 2019
    Jaa echt een aanrader! Er zijn meer plaatsen met Outback Steakhouse restaurants. Echt lekker eten daar.
  8. Carina:
    26 juni 2019
    Dat zal even wennen zijn, eerst de nationale parken en nu in de drukte van Las Vegas. Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden. Misschien nog een gokje wagen en als miljonair terug komen? Veel plezier!
  9. Lisette:
    26 juni 2019
    Wat een gekke wereld is Vegas toch, maar wel superleuk om eens mee te maken. Op de Stratosphere Tower heb je ook prachtig uitzicht over de stad. Wel even kijken of de rij bij de kassa niet te lang is😁. Vergeet niet als jullie de kans hebben bij Venetian en bij Paris binnen te gaan kijken.
  10. Eric en Simone in Australië:
    30 juni 2019
    Was inderdaad heel leuk om mee te maken! En dan hebben we Fremont Street niet eens gezien. Was gewoon geen tijd voor.
  11. Tom en Shirley:
    26 juni 2019
    Wat een wereld van verschil zeg!!Echt een omschakeling voor jullie!Maar toch ook weer heel apart! En wat een stuk vlees......niet normaal toch!!Heel veel plezier en geniet ervan hoor!!(jullie mogen straks nog wel een week vrij zijn om alles te bevatten wat jullie allemaal beleefd hebben)