dag 7 - van Apollo Bay naar Port Campbell

22 oktober 2017 - Port Campbell, Australië

Tussen 8 en 9 kunnen we op begane grond ontbijten. Iets voor 8 uur brengt Eric alvast een koffer naar de auto en ziet dat het ontbijt al klaar staat. Heerlijk! We gaan naar beneden en worden gelijk hartelijk ontvangen door de gastvrouw. We mogen een plekje uitzoeken en later komt ze nog vragen hoe we onze eieren willen hebben. Wat een verwennerij! We beginnen met koffie, sap en yoghurt. Eric gaat deze ochtend voor scrambled eggs, ik voor spiegeleieren.

En dan snel weer richting the great ocean road! Met als eerste uitstapje een ritje naar Cape Otway lighthouse. Langs de weg staan eucalyptusbomen en daarom kunnen hier koala's gespot worden. We denken dat we ze vanuit de auto wel kunnen spotten maar eenmaal bij het einde van de weg, bij het lighthouse, hebben we er geen gezien. Het begint zachtjes te regenen. Er is een wandelpad naar een uitzichtpunt. Dat gaan we bewandelen (als het droog is). En dan rijden we de weg weer terug richting the great ocean road. Met als voornemen: als we iemand langs de weg stil zien staan, doen wij dat ook! Inmiddels is het ook wat drukker met toeristen en al snel zien we mensen over de weg lopen. Dit is onze kans. En zelfs nadat de koala is aangewezen is het moeilijk hem te vinden. Geweldig dat het gelukt is! Uiteindelijk zien we er een stuk of zeven.

Eenmaal terug op the great ocean road staat een auto voor ons ineens stil op de weg. Onze eerste gedachte is: dat doe je toch niet. Vervolgens denk ik: waarom loopt er een hond langs de weg. Het is alleen geen hond maar een koala die over de vangrail probeert te komen. Gelukkig dus maar dat de auto voor ons hem gespot heeft.

We vervolgen onze weg door het Great Otway National Park.

Bij Gibson steps parkeren we. Hier kunnen we een van de twaalf apostelen vanaf het strand bekijken. We moeten alleen een smalle trap af om er te komen. Gelukkig is het weer droog en het zicht schitterend! Hoge golven rollen het strand op. Eric filmt de branding met de GoPro. En als ik even de andere kant op loop hoor ik wel zacht gefluit maar ik denk: ik wil even een foto maken. Blijkt dat hij een golf niet aan zag komen, hij rent weg, vergeet dat de GoPro nog op het strand foto's ligt te maken en ziet hem nog net wegspoelen. Gelukkig kan hij hem nog pakken ook al staat hij tot z'n knieën (en uiteraard met z'n schoenen aan) in de branding. Oef!

Richting de 12 apostelen staat een waarschuwingsbord voor slangen. Shirley ik denk gelijk aan jou! We hebben geen slangen gezien. Wel hele kleine hagedisjes. En natuurlijk de 12 apostelen. Af en toe schijnt de zon goed op de kust, schitterend.

Later zien we ook de eerste kangoeroe... Helaas ligt hij dood langs de weg...

We logeren nu 1 nacht in Port Campbell in een gigantisch huis met heel veel vogels om ons heen. De een nog kleuriger dan de ander.

Morgen rijden we verder naar Grampians National Park. Als het goed is gaan we daar zeker kangoeroes zien (hopelijk niet weer dood langs de weg).

1. Gilbert:
    22 oktober 2017
    Maar goed dat de GoPro tegen water kan en dat Eric hem nog te pakken had! De Koala’s hebben jullie iig te pakken! Jammer van de Kangaroe, maar die gaan jullie zeker nog wel zien hoor
  2. Lisette:
    22 oktober 2017
    Heerlijk om jullie reis mee te lezen. Wat is het mooi daar en de koala's, wat zijn ze schattig!
  3. Susan:
    Mooi, mooi, prachtig! Kan geen andere woorden bedenken. Veel liefs
  4. A.h. Bieshaar:
    22 oktober 2017
    Hallo Down Under!Wat leuk om dit allemaal te lezen!Wij beleven onze reis opnieuw met jullie!In de Grampians gaan jullie zeker kangaroes zien!!Rij maar een parkeerplaats op en blijf even staan.Je ziet ze overal scharrelen.Neem de tijd want de Crampians zijn heel mooi!Heel veel plezier!Gr.
  5. Carina:
    22 oktober 2017
    Wat prachtige foto’s!!! Mooie kleuren en wat een schattige koala! Het is geweldig om jullie reisverslag te lezen!
  6. Maaike:
    22 oktober 2017
    Jeetje wat een verhaal over die GoPro! Gelukkig kan hij wat hebben en Eric ook! Wel zielig van die kangoeroe... maar geweldig van die koala's!
    liefs
    Maaike
  7. Monique Ravoo:
    24 oktober 2017
    Wat goed dat Eric zo hard kan rennen en jullue GoPro heeft gered.
    Wat een schattige foto van die koala.
    Ben benieuwd wanneer jullie levende kangoeroes gaan zien.