dag 6 - van Mornington Peninsula naar Apollo Bay

21 oktober 2017 - Apollo Bay, Australië

Zo, wat een heerlijk ontbijt was dat! En enorm uitgebreid! Eieren, spek, tomaatjes, champignons, brood met huisgemaakte aardbeienjam en nog veel meer overheerlijk broodbeleg, yoghurt met appel en muesli en als afsluiter nog Belgische wafels! Tijdens het ontbijt krijgen we nog tips van Carine (de eigenaresse van de B&B) voor onderweg. Waar we zeker moeten stoppen bijvoorbeeld. Ik vraag nog heel optimistisch: "hier zitten nog niet die grote spinnen toch?". "Oh, je bedoelt de Huntsman spider? Ja die zijn hier ook! Die maken geen web omdat ze zo hard kunnen lopen dat ze hun prooi bejagen. Zijn zo groot als een mandarijn. We halen ze hier regelmatig weg uit het huis." Gelukkig hoorde ik dit niet vlak voor het slapen gaan gisteravond... Dan had ik met het licht aan willen slapen. Of zouden ze daar juist op af komen??? Carine en Theo zijn ook in Nieuw-Zeeland geweest maar Australië vinden ze mooier, ruiger. Enige voordeel van Nieuw-Zeeland is volgens Carine dat ze daar geen 'vieze beesten' hebben. Ze vertelt ook nog over een film over Warnambool (een eiland in de buurt waar je bij laagwater naartoe kunt lopen en wat de vossen helaas ook doen, waardoor de blauwe pinguïns die daar nestelen bedreigd worden). Toevallig hebben wij die een tijd terug ook gekeken!

Met goed gevulde maagjes gaan we richting ferry. Een autoritje van zo'n tien minuten. Om 11 uur vertrekt de boot. De overtocht duurt ongeveer 45 minuten. Zo snel als kan volgen we de borden richting The Great Ocean Road. De eerste stop wordt Bell's Beach waar net een surf wedstrijd gaande is. Heel gaaf om de surfers op de golven te zien!

Een andere stop is bij een waterval. Als we net uit de auto stappen hoor ik in de verte een kookaburra lachen! Helaas heeft Eric het gemist maar wie weet horen we ze later nog eens. De waterval is mooi. Wij zien hem van bovenaf maar je kunt ook naar beneden. Daar zien we mensen lopen en iemand bestuurt een drone met camera. Dat zal wel leuke plaatjes opleveren.

De weg langs de kust is bochtig en mooi. En ook de nieuwe B&B is weer erg leuk! We krijgen gelijk tips voor morgen. Waar we koala's kunnen spotten en dat we beter pas rond 17 uur bij de 12 apostelen kunnen kijken omdat het rond de middag afgeladen is met bussen. Dat zijn weer handige tips.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gilbert:
    21 oktober 2017
    Gelukkig hebben jullie ook genoeg beweging daar anders komen jullie alleen van die heerlijke ontbijtjes al kilo’s aan!😂 Joh, die spinnen zijn waarschijnlijk nog banger voor jou als jij voor hun dus zou ik me daar niet druk om maken hoor! Heeft Eric z’n drone niet meegenomen? Dat zou idd wel spectaculaire beelden op kunnen leveren! Mooie kustlijn ook! Ik hoop dat jullie morgen koala’s te zien krijgen!
  2. Sylvia:
    21 oktober 2017
    OMG! Huntsman spider!!! Ik geloof dat ik die niet wil tegenkomen...klinkt weer geweldig! Xxx
  3. Susan:
    21 oktober 2017
    Die B&B's klinken veel prettiger dan de onpersoonlijke hotels en die spinnen zijn bang voor alles wat groter is dan zijzelf! Wat een mooie foto's hebben jullie al gemaakt en met je reisverhaal lig ik echt mee te leven. Succes met het vinden van de Koala's en een fijne dag in die prachtige natuur. Liefs xx
  4. Maaike:
    21 oktober 2017
    OMG dat verhaal over die spinnen! Hopelijk rent hun prooi de andere kant op en komen jullie ze niet tegen!!!
  5. A.h. Bieshaar:
    21 oktober 2017
    Hallo Down Under!Oh,wat een heerlijk verhaal!!Wat een land hè!Morgen naar de 12 Apostelen dat is zo mooi!!Kijk uit waar jullie lopen hè!Daar ging ik bijna op een tijgerslang staan.Ha,ha!Is allemaal goed afgelopen hoor!Nou,heel veel plezier maar weer.Jullie zullen ogen tekort komen want wat is het daar mooi!gr.Tom en Shirley