16 juni - van Page naar Monument Valley

16 juni 2019 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Vandaag is het druk bij het ontbijt van het hotel. Bij het uitchecken gelukkig niet dus we zijn toch nog snel weg. In het plaatsje gooit Eric de tank nog even vol en ik doe een nieuwe poging om het raam schoon te krijgen. We rijden een stukje dezelfde route als gisteren naar Antelope Canyon. We zien de auto's al op het parkeerterrein van de lower canyon staan. Het is vandaag best bewolkt en dichter naar de horizon is het duidelijk aan het regenen. Na een tijdje krijgen we zelf ook wat spatjes op het raam. Het landschap is aan het veranderen. Lange wegen, mooie rotspartijen in de verte. Na 2 1/2 uur rijden zijn we in Monument Valley. We betalen 20 dollar om erin te komen (en krijgen een routekaartje voor de scenic drive door het park) en rijden door naar het hotel dat in Monument Valley ligt. We zijn vroeg en de kamer is dus nog niet klaar. Dus gaan we eerst de scenic drive rijden. Het is een hobbelige weg en we vragen ons af de sportauto's die sommige mensen rijden hier wel geschikt voor zijn. Die tractor van ons kan het in elk geval met gemak aan. Indrukwekkend om tussen de zo bekende vormen door te rijden. Hier en daar stappen we uit om het beter te kunnen bekijken. Ondertussen moeten we wel de tijd in de gaten houden want om 15:45 uur moeten we klaar staan voor de sunset tour door de valley. Dat redden we gelukkig met gemak. Helaas is de kamer nog steeds niet klaar en het restaurant is gesloten. We kunnen wel een ijsje kopen. We nemen allebei een cornetto maar die liggen denk ik al een tijdje want het hoorntje kun je scheuren... Het begint hard te waaien en ook te regenen. Tussen de buien door gaan we naar de auto en richting Goulding's Lodge voor de sunset tour. Dat is ongeveer 20 minuten rijden. Ook daar zijn we te vroeg en zo hebben we tijd om toch nog iets te eten.

In de auto van de tour zijn we met 14 mensen. De achterkant is open maar wel met afdak. Het eerste deel van de tour is dezelfde weg als we vanmiddag zelf hebben gereden. Het mooiste deel is het gedeelte waar je alleen met een gids mag komen, de back country. Regelmatig stappen we uit en legt de gids iets uit over wat we zien. Ook krijgen we een demonstratie wol spinnen. Leuk om te zien maar overduidelijk voor de toeristen met een grote tipbox prominent op de voorgrond. Op een bepaald punt komen we bij de echo cave. Met de groep staan we bij elkaar en de gids telt af. Tegelijk roepen we hard 'hééé'. En daarna gelijk stil blijven. De echo gaat van links naar rechts. Echt heel apart! Dit moet een inspiratie geweest zijn voor dolby surround. De tour duurt bij elkaar 3,5 uur. Na afloop rijden we weer 20 minuten terug naar ons hotel en kunnen we inchecken. Ik blijk nog te proberen om voor te kruipen maar ik dacht dat die drie jongens bij elkaar hoorden. Heb ik natuurlijk weer net zo'n assertief figuur voor me die dan ook nog heel uitgebreid allerlei vragen gaat stellen aan de mevrouw achter de balie. Zucht. Als we aan de beurt zijn moeten we weer van alles invullen en beantwoorden en wordt ons gevraagd of we ook alvast het ontbijt voor morgen willen betalen. Dat scheelt morgenochtend wachten. Goed plan. De kamer is natuurlijk geweldig. Dit hotel heet niet voor niets The View. Uitzicht op Monument Valley. Dat wordt morgen heel mooi met zonsopkomst. Bij de balie checken we nog even de tijden zodat we weten hoe vroeg we de wekker gaan zetten: 5 uur. En als we 's nachts een keer wakker zijn moeten we wel even naar de hemel kijken om te checken of er sterren te zien zijn. Nu is het behoorlijk bewolkt maar proberen kan altijd.

1. Maaike:
    17 juni 2019
    Wat een mooie dag weer! Ik ben heel benieuwd naar het uitzicht vanaf de hotelkamer. En let op dat de schoonmaker jullie niet weer opsluit in de hotelkamer en Eric weer vanaf het balkon een duik in het zwembad moet nemen... liefs
    Maaike
  2. Susan:
    17 juni 2019
    Weer van die mooie foto's! Door die (kleine) Eric en auto's krijg je inderdaad pas een indruk hoe groots die rotsen zijn! Is het er nog zo heet? Was die regenbui dan niet lekker? Nog naar de sterren gekeken?
    Fijne reis weer verder en veel liefs, mam
  3. Lisa Franken:
    17 juni 2019
    Wat een prachtige omgeving en foto's weer! Ik lees elke dag jullie reisverhaal met veel plezier!😊
  4. Tom en Shirley:
    17 juni 2019
    Ja,geen dag is hetzelfde!! Weer allemaal zo apart!Heel leuk!Zijn jullie niet moe?(Positief natuurlijk) Zoveel indrukken en zoveel informatie!Maar zo geweldig allemaal!Doeg!!
  5. Carina:
    17 juni 2019
    Wat weer prachtige foto’s van de afgelopen twee dagen. Onvoorstelbaar zoveel natuurschoon. We zijn benieuwd hoe het uitzicht morgenvroeg zal zijn. Heel veel plezier morgen.