23 juni - van Bryce naar Springdale (bij Zion)

23 juni 2019 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Omdat het gisteren door het sterren kijken wat later werd staan we vandaag iets later op. We ontbijten in het hotel, checken uit en gaan op weg naar Zion National Park. Het is een korte rit van nog geen twee uur rijden. We komen het National Park vanuit het oosten in rijden. Door het park loopt een scenic drive maar die is alleen toegankelijk voor mensen die logeren in Zion lodge (en deze was helaas al vol toen wij in oktober boekten!!). De weg die wij nu rijden voert ons door een prachtig landschap met hoge rotsformaties in een rode tint. De hoogteverschillen zijn imposant. Vlak voor we door de lange tunnel (bijna 2 km) gaan, is de start van een wandeling: de Canyon Overlook Trail. Er is alleen geen parkeerplaats beschikbaar. De tunnel is destijds gebouwd naar de auto afmetingen van 1920-1930. Er rijden nu veel touringcars en campers door de tunnel en dat kan alleen zonder tegenliggers. Daarom mag maar in 1 richting tegelijk gereden worden. Terwijl we wachten voor we de tunnel in kunnen ziet Eric mensen omhoog kijken en foto's maken. Toch eens kijken wat ze zien. Bovenop de rotsen zitten Bighorn Sheep! Onvoorstelbaar met welk gemak ze zich hier verplaatsen.

Wat ons tot nu toe opvalt in Zion is dat het erg druk is. Heel veel auto's, campers, touringcars, wandelaars. En weinig plek om even de auto langs de kant te zetten. Er is wel een shuttle bus door het park. Bij het Visitor Center zien we de rij van mensen die wachten tot ze mee kunnen met deze bus. Ik denk dat de rij zeker 50 meter lang is. En wij willen alleen maar even een stempel halen in het Visitor Center. Maar geen parkeerplekken helaas. We besluiten eerst naar het hotel te gaan en misschien alvast in te checken of in elk geval de auto te parkeren.

De kamer is nog niet klaar maar we krijgen wel alvast een kaartje voor achter het voorruit. Vanaf het hotel is het een paar stappen naar de bushalte voor de shuttle van Springdale (waar wij logeren) naar het park. In het park merk ik al snel dat ik echt de verkeerde kleding aan heb. Zaten we vanmorgen nog onder de 10 graden, hier zitten we richting 30. Bij het Visitor Center stempelen we weer in het paspoort. En we gaan vanaf hier een korte wandeling doen: de Pa'rus trail. Het is een pad dat we delen met fietsers. Het gaat heel geleidelijk iets omhoog. Het landschap is mooi maar we zijn er nog niet zo door gegrepen als door Bryce. En het is gewoon ook erg wennen aan het temperatuurverschil en de drukte.

We vragen na deze hele korte wandeling nog wat informatie over andere wandelingen en gaan dan lopend terug naar het hotel. Inmiddels is de kamer klaar.

's Avonds eten we bij Porter's smokehouse & grill. Lekker eten. En dan zit er alweer een dag op.

1. Gilbert:
    24 juni 2019
    Blijft een mooi contrast, dat rode gesteente met die blauwe lucht! En dat schaap!!
  2. Maaike:
    24 juni 2019
    Wat een verwennerij, twee reisverslagen op een dag!!! Wat een enorm verschil in temperatuur zeg. Mooie foto's weer en die sterrenhemel is geweldig gelukt idd! Liefs Maaike
  3. Susan:
    24 juni 2019
    Jullie veramerikanen (schrijf je dat zo)? al helemaal. 2 Uur rijden = korte rit, dat is hier wel Amsterdam- Maastricht hoor! Alleen jammer dat het daar zoveel drukker is in die parken, met die wachtrijen. Die foto van de Pa'rus trail vind ik heel erg mooi die kan zo in een reisbrochure!! Hier schijnt de zon en er komt een hittegolf(je) aan. Veel liefs, mam
  4. Carina:
    24 juni 2019
    Wat een temperatuurverschil ineens! De foto van de sterrenhemel is prachtig. Het lijkt me ook heel erg interessant om uitleg te krijgen van de astronomen.
  5. Monique Ravoo:
    24 juni 2019
    Ongelooflijk hoe blauw die lucht is. Zo'n aparte lucht heb ik nog nooit gezien. En wat een verschil in temperatuur zeg.