31 mei - Veilig aangekomen in San Francisco

31 mei 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De vlucht verloopt goed en we hebben onderweg heel mooi zicht op Groenland. Bij elkaar duurt de vlucht 10 uur en een kwartier. Eenmaal op het vliegveld is de gate nog bezet (doordat we 35 minuten eerder geland zijn dan gepland) en moeten we nog tien minuten wachten. En dan naar binnen, naar de douane. We zijn al door verschillende mensen gewaarschuwd dat het vreselijk is. Destijds in Alaska ging het er gemoedelijk aan toe, in Florida ging het langzaam maar dit slaat echt alles. Alsof je in een ontwikkelingsland probeert binnen te komen. We grappen al dat als we op Schiphol aankomen we niet te snel naar de bagageband moeten lopen omdat we anders toch nog op de koffers moeten wachten. Hier hopen we dat ze de koffers niet al teruggestuurd hebben omdat de eigenaar niet op kwam dagen. In de rij staan ook mensen die nog over moeten stappen op een andere vlucht. Vreselijk! Op den duur roept het personeel bepaalde vluchtnummers om om passagiers op te sporen. Ik denk dat we er bij elkaar zo'n drie uur over doen om buiten te komen. Daar in de rij voor een taxi en dat gaat best snel. De taxirit duurt ongeveer een half uur. De chauffeur denkt met een simpele beweging onze loden koffers in z'n prius te leggen en gaat hierbij nog net niet door z'n rug.

Het is hier niet bloedheet en een beetje mistig. Vlakbij het hotel is een pizzeria waar we nog even wat pizzapunten scoren als avondmaal.

En nu vinden we het wel genoeg voor vandaag. Het is tenslotte een lange dag geweest.

1. Maaike:
    1 juni 2019
    Wat fijn dat jullie veilig aangekomen zijn! Vreselijk die douane, gelukkig hoeven jullie niet over te stappen!
  2. Susan:
    1 juni 2019
    Ik dacht dat die Amerikanen overal zo snel mee waren:( maar fijn dat jullie goed aangekomen zijn.
    Nu kan het fijnste deel van de vakantie beginnen, veel plezier en liefs, mam
  3. Roberto:
    1 juni 2019
    Grote kans dat jullie al heerlijk sliepen, na een dag van 33 uur, terwijl wij genoten van jullie eerste verslag. Ongelooflijk dat het entree van dat grote land zo armoeiig is georganiseerd.
    Alvast een hele goede zaterdagmorgen vanuit Centraal Amsterdam van Gerda & Roppie
  4. Tom en Shirley:
    1 juni 2019
    Hallo San Francisco!!Fijn dat Jullie veilig aangekomen zijn!!Reizen door alle verhalen weer lekker een beetje mee!Heel veel plezier en geniet!!
  5. Gilbert:
    1 juni 2019
    Helemaal vergeten om jullie een fijne vakantie te wensen, shame on me! Één van de minst leuke dingen van jullie trip hebben jullie iig achter de rug! Lekker uitrusten en let the fun begin!
  6. Carina:
    1 juni 2019
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ik ben benieuwd hoe jullie Alcatraz gaan vinden aangezien je hiernaar uitzag Simone.
    Ik wens jullie heel veel plezier.
  7. Monique Ravoo:
    1 juni 2019
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Maar wat een toestand om Amerika binnen te komen. Heel veel plezier bij Alcatraz vandaag.
  8. Pam Van de Winkel:
    1 juni 2019
    Nu komt het echte genieten! Heel veel plezier!