4 juni - van Carmel naar Pismo Beach

4 juni 2019 - Big Sur, California, Verenigde Staten

Allereerst: wat leuk dat jullie ons volgen en leuk om al jullie reacties te lezen!

Het is mistig in de vallei als we wakker worden. We staan vroeg op om eerst een klein rondje te lopen. Er is al veel bedrijvigheid op het golfterrein. The Green wordt goed onderhouden hier. Dan uitchecken en op naar het ontbijt bij The Wagon Wheel! Helaas, eenmaal op het parkeerterrein aangekomen blijken ze vandaag gesloten te zijn omdat er aan het parkeerterrein gewerkt wordt. Dus snel op zoek naar iets anders want we beginnen trek te krijgen. Bij een Frans bakkertje neem ik een chicken quiche en Eric verschillende broodjes. Aan de tafel achter Eric vertelt een man aan zijn tafelgenote (en door zijn luide stem aan iedereen binnen een afstand van 20 meter) zijn halve levensverhaal. Aan de tafel achter mij spreekt een man mij erover aan dat die ander wel erg openhartig aan het vertellen is, zonder microfoon nodig te hebben. Naast te eten nemen we ook allebei een enorme beker koffie die we gelukkig mee kunnen nemen voor onderweg want het is kokend heet!

De eerste stop van vandaag is het Point Lobos State Park. De tip van de reisagent is om hier vroeg in de ochtend heen te gaan vanwege de beperkte parkeergelegenheid. Omdat het een State Park is en geen National Park kunnen we hier nog niet de parken pas kopen. De toegang bedraagt $10 en al voor we binnen zijn worden we getrakteerd op een hele mooie vogel vlak naast de auto! In ons reisplan hebben we twee uur uitgetrokken voor dit park en dat is zeker niet te lang! Er zijn verschillende wandelpaden waaronder hele mooie routes langs de kust. We zien ontzettend veel vogels zoals pelikanen, aalscholvers, spechten en allerlei soorten die ik niet bij naam ken maar erg leuk zijn. Ook eekhoorns zijn van de partij. Langs de wandelpaden staan her en der vrijwilligers met kijkers gericht op dieren verderop. Zoals zeeleeuwen en zeehonden. Een andere route leidt naar Birds Island. Daar broeden flink wat aalscholvers. En ook al is het de natuur, het is toch akelig om te zien hoe meeuwen de kuikens zo onder de ouders vandaan plukken en opeten...

Verderop langs de route komen we bij het Julia Pfeiffer Burns State Park. Hier kunnen we naar een waterval wandelen die zo in de oceaan stroomt. Een mooi gezicht!

Ondertussen is de route langs de kust ook nog eens schitterend! Ondanks de enorme mist. Een laatste stopje is bij een strand met zee-olifanten. Wat een onaantrekkelijke beesten zijn dat zeg. Liggen daar maar wat in het zand te luieren en elkaar aan te vallen met hun bizarre koppen. Maar toch leuk om in het wild gezien te hebben.

1. Imke Kievit:
    5 juni 2019
    Klinkt als een hele mooie wandeling! Leuk al die mooie dieren onderweg🐿🐦 fijne dag weer vandaag!
  2. Lisa Franken:
    5 juni 2019
    Wauw wat een mooie omgeving met veel mooie dieren! Wat geweldig om daar dan tussen te wandelen!😊🐿🐦🦅
  3. Susan:
    5 juni 2019
    Goeiemorgen allebei, en om even in de sfeer te blijven, in mijn vogelhuisje is eindelijk een nest en pa voert met vieze witte wurmpjes!
    Mooie foto's weer en ik vind die brug haast nog mooier dan de Golden Gate!
    Bevalt de huurauto jullie?
    Gisteravond hier daverend onweer en stortregen, dus ach...blijven jullie nog maar even daar:-))
    Fijne dag, liefs, mam
  4. Patrick:
    Schitterend ! De griize of bonte Roepieroepie nog gezien? 😜
  5. Monique Ravoo:
    5 juni 2019
    He wat zonde dat die wagon wheels dicht was! Maar gelukkig vonden jullie iets anders. Irritant als iemand zichzelf zo belangrijk vindt dat iedereen moet mee 'genieten' van zijn leven.
    Die brug ziet er prachtig uit. En wat gaaf dat jullie die waterval hebben gezien.
    Jullie beginnen 's morgens steeds met mist. Trekt dat in de loop van de ochtend wel open?
  6. Carina:
    5 juni 2019
    De foto’s zijn wederom prachtig. Wat moet het een mooie en indrukwekkende omgeving zijn met al die dieren. En dit is nog maar het begin van jullie reis.