9 juni - van San Diego naar Tucson

9 juni 2019 - Tanque Verde, Arizona, Verenigde Staten

Laat ik eerst even in gaan op jullie reacties en vragen. De nieuwe fotocamera bevalt erg goed! Ik moet alleen nog even kijken of ik ook kan filmen via de zoeker in plaats van via het scherm. De lekke band had inderdaad niet op een beter moment kunnen komen dan gisteren. Hopelijk blijft het hier bij. De navigatie werkt prima. Het is alleen op sommige plaatsen ineens zo druk dat je niet meer af kunt slaan (soms 8-baans wegen om maar iets te noemen). Korte in- en uitvoegstroken. Straatnamen die erg op elkaar lijken. Tja, dan rijden we zomaar verkeerd.

We checken uit bij Paradise Point en gaan ontbijten in San Diego. Het plan is bij Denny's maar eenmaal daar blijkt hij gesloten te zijn vanwege een verbouwing. Geen punt. Om de hoek zit iHop. We gaan voor een stevig ontbijt (vergeleken met thuis, hier hebben we nog niet 1x niet stevig ontbeten...) zodat we niet binnen een uur alweer trek hebben. We hebben tenslotte een lange rit voor de boeg en we willen wel op tijd zijn voor het diner op ons volgende adres!

Al snel zijn we de stad uit en verandert het landschap. Rotsachtig, steenachtig, zand. We rijden ook heel dicht langs de grens met Mexico met een groot zwart hek. En we zien steeds meer cactussen! In allerlei soorten en maten. Ze worden steeds groter.

Halverwege de rit is het toch wel tijd voor een korte plas-, tank- en drinkpauze. Volgens de navigatie is over 15 miles een tankstation met eetgelegenheid. De thermometer van de auto geeft inmiddels als buitentemperatuur 104 graden Fahrenheit (= 40 graden Celsius) aan dus 10 mile van tevoren zetten we de airco vast uit. We stoppen bij Dateland waar ze zo te zien milkshakes hebben. Uitstappen voelt als in een hete oven stappen. Ik ga gelijk het toilet in en daarna kiezen we allebei een milkshake uit. Daarna waagt Eric zich ook aan toiletstop. In de heren toiletruimte hangen 4 urinoirs waarvan 1 out of order is en waar de pis tot 2 mm onder de rand staat en de grond nat is. De andere 3 stinken vreselijk dus gaat Eric voor een van de twee gewone wc's. Ook daarvan is er 1 out of order. Hij trekt de andere deur open en treft daar een enorme kerel die al internettend zijn duivel zit uit te drijven op een pot die door zijn enorme lichaam compleet aan het zicht onttrokken wordt. Waarom die man de deur niet op slot heeft gedaan geen idee maar Eric houdt het voor gezien. De milkshakes zijn enorm en nemen we mee voor onderweg.

Langs de weg loopt ook een treinspoor en af en toe komen er enorm lange treincombinaties voorbij!

Rond 16:30 uur komen we aan op ons nieuwe logeeradres. Het ziet er schitterend uit. De jongen achter de balie ziet dat we online al hebben ingeschreven voor verschillende activiteiten. Hij waarschuwt ons wel voor ons paardrij-tripje. Dat is van 13 tot 14 en dan is het echt bloedheet. Of we dat niet liever aanpassen. Hm, daar gaan we over nadenken. Eenmaal op de kamer nemen we de verschillende mogelijkheden door. Wandelen kunnen we wel vaker doen. Paardrijden (en zeker in een omgeving als deze) zullen we niet snel doen dus we besluiten de hike te skippen en daarvoor in de plaats paard te gaan rijden.

Op het terrein zijn heel veel dieren. Hagedisjes, vogels en kolibries! En natuurlijk paarden. En vlak voor het eten zien we zelfs een hert. (Onderweg hier naartoe zagen we helaas ook al wat roadkill..., we denken coyote's en een wasbeertje...)

Het avondeten is heerlijk! Lekkere tomatensoep met brood vooraf. Als hoofdgerecht neemt Eric varkenshaas en ik een hamburger. Eric heeft zelfs nog ruimte voor een toetje.

Na het eten gaan we snel naar buiten want de lucht kleurt zo ontzettend mooi! We kunnen wel foto's blijven maken!

1. Roberto:
    10 juni 2019
    Wat een heerlijk verslag. We zien het helemaal voor ons. Het is alleen niet volledig. Voor welke afvoer koos Eric nadat hij de duiveluitdrijver had afgevinkt?
    Veel liefs vanuit Centraal Mokum.
  2. Roberto:
    10 juni 2019
    Inderdaad zeg, wat een prachtige luchtfoto. Veel mooier dan mijn stomme wolkjes!
  3. Maaike:
    10 juni 2019
    Woehaha ik heb weer hardop gelachen! Wat een geweldige plaatjes, echt schitterend! En wat een verschil in temperatuur. Ik ben heel benieuwd hoe het paardrijden bevalt! Veel liefs, Maaike
  4. Susan:
    10 juni 2019
    Prachtige foto's weer! Worden de porties kleiner of wennen jullie aan het formaat? Soep/vlees én toetje? Ik sluit me bij de vraag van Rob aan want dat vroeg ik mij ook direct af:) Veel liefs, mam
  5. Carina:
    10 juni 2019
    Dit is gelukkig een heel ander reisverslag in vergelijking met gisteren en weer heerlijk om te lezen. Het is net alsof we zelf in de auto zitten en alles voorbij zien flitsen. Is het nou ook zo dat zodra je de stad uitrijdt je je in the middle of nowhere bevindt en je dus lange tijd niets dan natuur ziet?
    De foto’s zijn wederom schitterend! Ik ben benieuwd naar jullie “paardrij-avontuur”!